Skip to main content

OLS #3;

I'm such a baby girl! haih.

baru semalam aku buat entri pasal Long Distance Relationship, and today aku rasa really mau give up, tapi tahan tahan juga. ya la, with all things happened in Sabah, dengan dia busy urus semua yang masuk ke penjara, buat semua urusan telefon, sms memang sangat sangat terhad.

even satu sms sudah cukup bernilai untuk aku.
even dua tiga saat punya phone call boleh buat aku senyum lebar.

see.

how hard it is to be in this situation. to keep maintaining relationship yang jauh jauh ni all you need is communication. tapi macamana kalau semua itu terhad? memang menambah dugaan dalam diri.


tapi yang bongoknya aku ni.

aku ada masalah mau percaya yang dia busy. bodoh kan. can't you believe yang aku anggap dia sedang berfoya foya dengan perempuan lain di sana, sebab tu tak boleh call, tak boleh sms. ish! even aku pendam2 sendiri semua ni. aku simpan sampai sakit hati.

dan harini memang aku sangat no in the mood.
satu hari tunggu call and sms, tapi tiada
=(


tapi dalam jam 12.30 malam he called me and explained everything =') because he know me very well, sampai dia tahu aku memang emosi dalam semua ini. and he did spend time with me dalam phone in 30 minutes gitu untuk buat aku stabil balik. HAHA. okay, tu la memang childish ba diriku ini. wiwiwiwiwi

then, 
aku mengaku juga.
yang aku tak percaya dia busy.
aku tuduh dia curang and so on.

fuhhh. nasib baik dia tak marah, and dia faham juga. and he did say, if dia di tempat aku, he will think the same. 


after all this time, I really need someone who know me very well. and Alhamdulillah,aku jumpa dia. yang tahu siapa aku, in and out. yang tau apa aku rasa walaupun aku tak cakap apa apa. yang boleh faham semua emosi aku. yang penting, boleh tahan dengan sikap aku yang tak-pandai-matang ni.

now, I can sleep dalam mood yang baik.
mengada kan! =p

Comments

Popular posts from this blog

A letter to Arwah Mohd Bahrul Azam Bin Mohd Sirat;

Dan ingatlah, Allah tidak sekali-kali akan melambatkan kematian seseorang atau sesuatu yang bernyawa apabila sampai ajalnya dan Allah amat mendalam pengetahuannya mengenai segala Yang kamu kerjakan (QS. Al-Munafiqun : 11).
Assalamualaikum. Aku baru sahaja selesai dari hospital. Pelbagai rasa ku rasai dalam malam ini. Aku seolah olah tidak percaya, bahawa dia pergi buat selamanya.
Post aku mungkin agak panjang. Sebab aku sendiri tidak ada point utama. Aku cuma mahu menulis betapa kehilangan seseorang yang sangat rapat dalam jiwa kita tidak semudah di sangka. Sedangkan melihat aktor mati dalam drama sudah buat aku menangis semahunya, apatah lagi di dunia nyata.
Aku mengenali arwah seawal Jun 2010. Ketika itu, aku masih ingat bahawa aku salah seorang fasilitator untuk minggu orientasi arwah. Jujur aku tidak mengenali arwah sangat ketika itu. Namun, seminggu selepas orientasi ada satu chat keluar di ruangan facebook
"Hi, nak pinjam buku boleh?" (i dont remember buku apa) and I r…

ISU PENEMPATAN PELAJAR-PELAJAR LEPASAN IPG AMBILAN JANUARI 2009

Aku copy paste status ini dari group PISMP AMBILAN JANUARI 2009 =D

KEHADIRAN:

1) Datuk Ir. Dr. Wee Ka Siong
2) Dr Rodziah (Timbalan Pengarah Bahagian Pengurusan Sekolah Harian)
3) 2 orang wakil Bahagian Pengurusan Sumber Manusia
4) 7 orang wakil pelajar IPG Ambilan Jan 09

TEMPAT: Bilik Mesyuarat Pejabat Timbalan Menteri Pelajaran, PUTRAJAYA

PENEMPATAN
- Habis IV & Penilaian Khas, SPP akan buat mesyuarat bagi menentukan siapa yang lulus/ gagal. Bagi penilaian khas, anda sememangnya akan lulus.
- Kemudian SPP akan beri nama kepada BPSM (Jangkaan siap dalam masa 2 minggu)
- Daripada BPSM, nama akan diberi ke BPSH untuk penempatan.
- Data untuk pengagihan penempatan sudah ada, namun BPSH perlu menguruskan pertukaran guru-guru sedia ada terlebih dahulu baru boleh laksanakan penempatan.
- Rakan-rakan interim kemungkinan besar akan dikekalkan di sekolah anda berkhidmat sekarang.

SEBAB PENEMPATAN LEWAT
- Kes Lahad Datu (Perkara luar jangka), KPM & SPP tidak boleh pinggirkan Sabah.
- Sistem open mark…

Martabak Jawa Tawau;

tajuk entri macam resipi saja kan. walhal cerita dibawah ini tiada kaitan sama resipi samaada resipi hidup ataupun resipi yang mati. LOL.

kurang dari lima minggu lagi aku akan bertapak di bumi Tawau. pejam celik, makan tidur, ketawa menangis, akhirnya 5 tahun lebih sudah di lalui. Alhamdullilah, aku masih bernafas lagi. banyak hal yang berubah dalam diri tapi yang terlalu obvious ialah berat badan. ya, semakin hari semakin gumuk! yes! pencapaian yang paling hebat sepanjang hidup.
ayat aku macam bangga jak kan berat badan naik, tapi dalam hati siapa tahu. i sedih tau. dalam hati i meronta2 nak kuyuskan badan, tapi tiap kali i nampak makanan, i terus gembira. i lupa yang i bersedih sebab gemuk. menci tau makanan banyak sedap sedap, especially kat Tawau ni. boleh lah aku bagi gelaran tempat ni syurga makanan. dari nasi goreng lalap, ke es teller, ke bontot ayam (aii tiba tiba masuk list, huahuahua) dan yang paling penting, tadaaaaaaaaaaaaaaaaaa MARTABAK JAWA. ngeh ngeh ngeh
lagi sedap …