Skip to main content

Rachel Lim & Ray Engagement Day;

tadi, masa aku cek balik semua post dalam blog. aku rasa aku macam tertinggal suatu cerita penting, yang harus aku update dalam blog walau-bagaimana-sekalipun. lama aku cuba ingat, aku try ingat. almaklumlah kepala berkarat lama tak berfungsi. and suddenly, pop! 'AKU LUPA UPDATE CERITA MAJLIS TUNANG RACHEL!' adui benda penting macam ni, aku lupa? sorry my de, sorry banyak2 =(

okay, back to the stories.
first of all, to my de, izinkan aku curhat sikit pasal kisah kau dan kita before kau berada di zaman ini. i mean zaman tunangan orang lah.

before Rachel decide untuk menjadi tunangan orang, and first, move on dari hubungan lalu, aku bersama sama dia. i mean, we been through a lot of sakit hati, kecewa, tears sama2. and sampai we decide dulu, 'bagus kita bercinta sama makanan, at least, makanan buat kita happy dan gembira'. still ingat suatu masa kami pernah makan sama2, melantak udang berkilo2,nasi lemak kami 'bantai' berabis. tak hengat dunia. haha and pernah juga kalau sudah sunyi, try call DiGi careline, bawa bercerita. serius, macam noob.

memang time tu pintu hati, eseehh, ayat berbunga semacam, tertutup sangat2. mana mungkin dapat dikumpul semula hati yang pecah dan remuk itu, dan disambung semula seperti biasa.mana mungkin! berbulan-bulan kami dalam fasa itu. sampai pernah Rachel kata dekat aku 'de, kau harus move on dulu, baru aku' 

tup tup lepas a few month,aku jumpa encik boyfie aku sekarang. dimana?bagaimana? biarlah rahsia buat masa ini. tak lama lepas tu, Rachel and Ray(her fiancee name) berkenalan pula. sebab Ray and encik boyfie keja satu tempat. teringat the first time mau kasi temu dorang, Rachel actually ada plan lain. tapi since balik2 aku contact and told mau bawa makan sekali dorang with me and encik boyfie, and she said yes. haha pertemuan bersama di kedai bakso, makan lagi nasi lalap, sana lagi makan ayam panggang, walaweiii sangat romantis tempat itu. hahahaha!

then on the 17th February, my de sah jadi tunangan Ray. x lama sangat masa dorang ambil, dalam one or two month. siapa sangka, Jodoh di tangan tuhan. I'm so happy for you my de =') *tears*

my gojes Rachel!
wakil classmate.
her D.I.Y mini dais. cute kan?
tanda Rachel dah jadi tunangan orang
pose ambil berkat. haha!
tee-hee. paling aku suka part ini! hehe sebab aku memang minat dari kecil naik jambatan gantung
after this, you,my de, akan lalui pula a big step. really BIG!!! can't wait for that. harap harap tiada aral melintang so boleh lah aku datang untuk melihat majlismu. yehaaaa. semoga menjadi tunangan orang yang baik, dan persiapan menuju majlis kahwin dapat dilakukan dengan baik. apa apa pertolongan, just let me know. ingat kan, one of my dream adalah untuk jadi seorang wedding planner dan buka sebuah butik andaman pengantin =D

Comments

Popular posts from this blog

A letter to Arwah Mohd Bahrul Azam Bin Mohd Sirat;

Dan ingatlah, Allah tidak sekali-kali akan melambatkan kematian seseorang atau sesuatu yang bernyawa apabila sampai ajalnya dan Allah amat mendalam pengetahuannya mengenai segala Yang kamu kerjakan (QS. Al-Munafiqun : 11).
Assalamualaikum. Aku baru sahaja selesai dari hospital. Pelbagai rasa ku rasai dalam malam ini. Aku seolah olah tidak percaya, bahawa dia pergi buat selamanya.
Post aku mungkin agak panjang. Sebab aku sendiri tidak ada point utama. Aku cuma mahu menulis betapa kehilangan seseorang yang sangat rapat dalam jiwa kita tidak semudah di sangka. Sedangkan melihat aktor mati dalam drama sudah buat aku menangis semahunya, apatah lagi di dunia nyata.
Aku mengenali arwah seawal Jun 2010. Ketika itu, aku masih ingat bahawa aku salah seorang fasilitator untuk minggu orientasi arwah. Jujur aku tidak mengenali arwah sangat ketika itu. Namun, seminggu selepas orientasi ada satu chat keluar di ruangan facebook
"Hi, nak pinjam buku boleh?" (i dont remember buku apa) and I r…

ISU PENEMPATAN PELAJAR-PELAJAR LEPASAN IPG AMBILAN JANUARI 2009

Aku copy paste status ini dari group PISMP AMBILAN JANUARI 2009 =D

KEHADIRAN:

1) Datuk Ir. Dr. Wee Ka Siong
2) Dr Rodziah (Timbalan Pengarah Bahagian Pengurusan Sekolah Harian)
3) 2 orang wakil Bahagian Pengurusan Sumber Manusia
4) 7 orang wakil pelajar IPG Ambilan Jan 09

TEMPAT: Bilik Mesyuarat Pejabat Timbalan Menteri Pelajaran, PUTRAJAYA

PENEMPATAN
- Habis IV & Penilaian Khas, SPP akan buat mesyuarat bagi menentukan siapa yang lulus/ gagal. Bagi penilaian khas, anda sememangnya akan lulus.
- Kemudian SPP akan beri nama kepada BPSM (Jangkaan siap dalam masa 2 minggu)
- Daripada BPSM, nama akan diberi ke BPSH untuk penempatan.
- Data untuk pengagihan penempatan sudah ada, namun BPSH perlu menguruskan pertukaran guru-guru sedia ada terlebih dahulu baru boleh laksanakan penempatan.
- Rakan-rakan interim kemungkinan besar akan dikekalkan di sekolah anda berkhidmat sekarang.

SEBAB PENEMPATAN LEWAT
- Kes Lahad Datu (Perkara luar jangka), KPM & SPP tidak boleh pinggirkan Sabah.
- Sistem open mark…

Martabak Jawa Tawau;

tajuk entri macam resipi saja kan. walhal cerita dibawah ini tiada kaitan sama resipi samaada resipi hidup ataupun resipi yang mati. LOL.

kurang dari lima minggu lagi aku akan bertapak di bumi Tawau. pejam celik, makan tidur, ketawa menangis, akhirnya 5 tahun lebih sudah di lalui. Alhamdullilah, aku masih bernafas lagi. banyak hal yang berubah dalam diri tapi yang terlalu obvious ialah berat badan. ya, semakin hari semakin gumuk! yes! pencapaian yang paling hebat sepanjang hidup.
ayat aku macam bangga jak kan berat badan naik, tapi dalam hati siapa tahu. i sedih tau. dalam hati i meronta2 nak kuyuskan badan, tapi tiap kali i nampak makanan, i terus gembira. i lupa yang i bersedih sebab gemuk. menci tau makanan banyak sedap sedap, especially kat Tawau ni. boleh lah aku bagi gelaran tempat ni syurga makanan. dari nasi goreng lalap, ke es teller, ke bontot ayam (aii tiba tiba masuk list, huahuahua) dan yang paling penting, tadaaaaaaaaaaaaaaaaaa MARTABAK JAWA. ngeh ngeh ngeh
lagi sedap …