Skip to main content

craving for Murtabak Jawa and ABC Milo;

selama ni craving for mcDonald and cheesecake, which is di luar kemampuan aku. ya la, MCD manada di Tawau and cheesecake di secret recipe perlu guna duit yang banyak. jadi aku terfikir lebih baik craving for something yang memang aku dapat beli. macam semalam, craving nasi lalap, dan dapat juga aku makan dengan gembiranya. and today, bangun2 saja terus terbayang murtabak jawan dan abc milo. pelik kan =_='

Tawau adalah syurga makanan bagi aku. memang boleh jumpa martabak dan abc milo di mana saja, tapi rasanya sangat berbeza. paling sedap juga lah di Tawau and for sure bila habis belajar nanti, ni lah yang akan paling dirindu. even kalau bulan puasa, mesti mahu cari murtabak jawa juga. macam pengganti nasi =) so, guys, yang bukan stay di Tawau, meh sini, aku tunjukkan apakah itu makanan yang aku craving2 kan! 

of course, ini adalah Murtabak Jawa
dalam murtabak ini ada sayur kubis and so on. aku pun jarang selongkar apa yang ada. selalu nampak murtabak terus ngap ngap ngap tak ingat dunia. hehe lepastu lagi sedap kalau makan bersama sambal kicap yang dia bagi. selalunya akan diserve juga dengan kepingan timun di atasnya

ABC Milo
ABC Milo ini adalah sama isinya dengan ABC yang sedia ada. cuma ada taburan milo diatasnya yang akan menyedapkan lagi rasa sesebuah ABC.paling sesuai minum ni waktu petang atau time cuaca panas terik. perghhh, puas hati banget

pernah upload di url lama dulu.
time aku search di google pasal murtabak jawa, tak sangka keluar gambar ni yang first. haha ni adalah gambar murtabak jawa yang aku ambil dan upload dalam blog dulu. tapi aku dah delete dah entry ni. murtabak ni tak silap aku, samaada Seri atau Ain yang beli. jadi aku ambil dan abadikan dalam blog.  and gambar ni juga ada dalam laman web DiscoverTawau and dorang kreditkan gambar tu kepada url blog lama aku. thanks ;) anda boleh klik sini untuk baca pasal tu.

anyone, yang willing mahu kasi teman diriku makan di warung-warung petang ni?

Comments

Ce'gu JAERA said…
macam sedap je tengok.. nyum nyum nyummi
afiqah ashiya said…
sy penah pegi tawau..abc milo beshhhh...eh sebelum tuh..hye..singah jalan2..:)
abg jumadil,
sedap kan murtabak. kalau makan d highway lagi best

afiqah,
oh really??
datang la lagi p sini :)

Popular posts from this blog

SEGMEN | Lulu Caldina Ajak Blogwalking

another segmen untuk di follow ;)

Bersangka Baik;

Allah tidak makbulkan doa kita, kerana itulah yang terbaik buat kita. Bersangka baik pada Allah. Allah tahu apa yang terbaik, untuk hidup kita kini, masa depan, dan selamanya

2010 blog stats;

okay, tadi aku pergi check stats blog aku. so here it is; paling ramai dari Malaysia juga lah yang jumpa blog aku well, sudah tentu, sebab bahasa melayu kan dipakai tapi bagi negara lain, aku pun tidak tahu napa boleh terjumpa blog aku. but for the first time hello world! kik! mcm taik. hahahahahaha mcm bnyk follower ku ;p popular 2010 post. 1st) blog girlfriend penjaga gol malaysia muahahaha aku baru buat beberapa hari lalu entry ni tapi boleh beratus orang datang. kalau aku buat tajuk entri NUR IZZATIE NADIA YANG CANTIK DAN SWEET 1 orang pun tak akan datang =_= my top refferer. ngam ka itu ejaan based on url's lah and si wantanho mendahului carta. sila klik ini untuk jenguk blog wantanho then ada blog ebak, and so on most search keyword durian gastrik????????? kwang kwang kwang apa maksudnya durian gastrik? durian yang gastrik, or gastrik tu durian. okay, aku tidak faham +_+ apa apa pun, terima kasih follower ku dan pengunjung blog sekalian, and ini semua sebab GENG WASABER'...