Skip to main content

2012;

Pertama sekali, suda semestinya mau cakap Happy New Year to all =)

so, setahun berlalu, dan aku masi lagi dalam keadaan yang sihat, di mana buka saja sihat tapi bertambah2 "sihat". spend new year kelmarin dengan besties2 aku. dan kami memang have fun to the max la! biar tak semua kami berjumpa, as long as ada beberapa kawan tu da kira okay untuk aku =)

malamnya pula keluar tengok bunga api. and walaupun bunga api di Labuan besa-besa saja, x semeriah macam tahun sebelumnya, tapi bukan itu yang buat aku rasa new year ni best. tapi maybe sebab tahun 2012 ni merupakan tahun terakir aku berada di IPG Kampus Tawau. bila suda terakhir maksudnya tak lama lagi mau kerja!

Azam 2011 aku memang tercapai. dan Azam 2012 aku memang masi sama dengan Azam 2011 =) so harap2 semuanya akan berjalan dengan lancar~

aku memang mau upload gambar, tapi macam malas la dulu. ok guys!
bye bye.

p/s; esok balik KK, lusa balik Tawau. emmmmmm

Comments

Popular posts from this blog

ISU PENEMPATAN PELAJAR-PELAJAR LEPASAN IPG AMBILAN JANUARI 2009

Aku copy paste status ini dari group PISMP AMBILAN JANUARI 2009 =D

KEHADIRAN:

1) Datuk Ir. Dr. Wee Ka Siong
2) Dr Rodziah (Timbalan Pengarah Bahagian Pengurusan Sekolah Harian)
3) 2 orang wakil Bahagian Pengurusan Sumber Manusia
4) 7 orang wakil pelajar IPG Ambilan Jan 09

TEMPAT: Bilik Mesyuarat Pejabat Timbalan Menteri Pelajaran, PUTRAJAYA

PENEMPATAN
- Habis IV & Penilaian Khas, SPP akan buat mesyuarat bagi menentukan siapa yang lulus/ gagal. Bagi penilaian khas, anda sememangnya akan lulus.
- Kemudian SPP akan beri nama kepada BPSM (Jangkaan siap dalam masa 2 minggu)
- Daripada BPSM, nama akan diberi ke BPSH untuk penempatan.
- Data untuk pengagihan penempatan sudah ada, namun BPSH perlu menguruskan pertukaran guru-guru sedia ada terlebih dahulu baru boleh laksanakan penempatan.
- Rakan-rakan interim kemungkinan besar akan dikekalkan di sekolah anda berkhidmat sekarang.

SEBAB PENEMPATAN LEWAT
- Kes Lahad Datu (Perkara luar jangka), KPM & SPP tidak boleh pinggirkan Sabah.
- Sistem open mark…

Martabak Jawa Tawau;

tajuk entri macam resipi saja kan. walhal cerita dibawah ini tiada kaitan sama resipi samaada resipi hidup ataupun resipi yang mati. LOL.

kurang dari lima minggu lagi aku akan bertapak di bumi Tawau. pejam celik, makan tidur, ketawa menangis, akhirnya 5 tahun lebih sudah di lalui. Alhamdullilah, aku masih bernafas lagi. banyak hal yang berubah dalam diri tapi yang terlalu obvious ialah berat badan. ya, semakin hari semakin gumuk! yes! pencapaian yang paling hebat sepanjang hidup.
ayat aku macam bangga jak kan berat badan naik, tapi dalam hati siapa tahu. i sedih tau. dalam hati i meronta2 nak kuyuskan badan, tapi tiap kali i nampak makanan, i terus gembira. i lupa yang i bersedih sebab gemuk. menci tau makanan banyak sedap sedap, especially kat Tawau ni. boleh lah aku bagi gelaran tempat ni syurga makanan. dari nasi goreng lalap, ke es teller, ke bontot ayam (aii tiba tiba masuk list, huahuahua) dan yang paling penting, tadaaaaaaaaaaaaaaaaaa MARTABAK JAWA. ngeh ngeh ngeh
lagi sedap …

Lawatan Benchmarking Bina Insan Guru Fasa 6

so, ini adalah Bina Insan Guru kami yang terakhir before menamatkan hidup sebagai guru pelatih di kampus. tapi ada tinggal satu lagi iaitu ceramah yang akan diadakan dalam minggu depan. well if Bina Insan Guru memang macam-macam aktiviti ada. kebanyakkannya semua memberi input dan pengajaran yang baru buat aku,tak kira lah dari segi apa sekali pun.
kami bertolak seawal jam 7.15pagi dari kampus ke SK Holy Trinity. pemilihan sekolah ini pun berdasarkan kriteria program BIG kali ini iaitu benchmarking guru cemerlang. bersesuaian pula pemilihan guru cemerlang itu adalah bekas pensyarah jabatan kami sendiri iaitu Encik Santhiran a/l Arumugam.
entri kali ini penuh gambar, so just go with the flow with me everyone;




sekolah ini super duper cantik! and sangat sesuai untuk ambil ambil gambar, so aku pun tak lepaskan peluang la juga untuk snap kan.





bila tamat Bina Insan Guru ini selalunya kena buat refleksi. haha erk, belum mula pun buat =_='