Skip to main content

Ucapan Selamat Hari Raya yang lambat!;

Mungkin tidak terlambat untuk aku wish kepada semua, Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin. mohon dihalalkan semua yang telah aku makan dan minum, dan segalanya. Raya tahun ini sangat berbeza kerana aku beraya bersama suami dan berjauhan dari ahli keluarga.

Ditambah pula encik suami aku bekerja sepanjang raya itu, dah most of the time aku dirumah sahaja. itu memang tidak banyak beza masa aku bujang sebenarnya,sebab asal raya jarang juga famili aku berabis2 untuk raya. HAHAHAHAHA. tapi yang sadis saja untuk kali ni, aku SEEEEEEPIIIII. 

ya la, sebelum ni kan walaupun kami tak ada lah beraya sakan, tapi dirumah ada semua. ada mama, babah, apik dan zana. bayangkan lah raya tahun ni sudah berjauhan dengan dorang, encik suami kerja, huwaaaaaaa sedih aku. emosi pun tak stabil terus.

and yang paling lucu, WE DIDNT HAVE ANY PROPER BAJU RAYA like other married couple. raya pertama aku scroll facebook, perrggggggggghhh semua of course lah menayang tema baju kan. then masa tu, lepas mandi pagi tu, aku sarung semula baju tidur. wakakakaka supaya mudah aku memasak pagi tu.

then berlalu lah raya ke-2, ke-3, ke-4, dan akhirnya entah raya ke berapa aku kata sama encik suami, "kalau kita inda beraya, mari lah kita berselfie saja baju raya ni". bayangkan, sampai gitu mau dapat feel raya tu.

then dalam masa itu juga berlaku sesuatu kebaboooooooooooomm! (haih malas mo ulas part ni). dan baju raya tidak dipakai lagi.

sampai di malam terakhir aku di Tawau, aku cakap lagi kali ni dengan nada yang baik ala ala isteri solehah "b, mari kita pakai baju raya tu. kita bergambar saja. kejaaaaapp ja", pastu suami aku pun agree.

siap bergaya2 sudah ni dalam bilik, aku kata "bah, sapa lah mau ambil gambar kita ni. monopod pun manada. inda kan la selfie. muka konfem sebesar kamera" suami aku ni memang jenis tak banyak cakap. dia angkat kerusi letak atas katil. ambil handphone aku set timer, pastu cakap "bah, mari sini kita bergambar"

WAKAKAKAKAKAKAKA kemain laki bini gigih mau bergambar raya tu.bangga aku dapat laki kreatif macamni. walaupun aku rasa apa kejadahnya angkat kerusi letak atas tilam demi gambar? malas aku banyak cakap, mau tinguk hasilnya?

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


itu kelabu2 bawah gambar tu lah kerusi. miahahahahahahha!



Comments

Popular posts from this blog

aku demam, batuk, dan gatal2 satu badan;

hellooooooww meellooowww mashimellow watermelonlow,and bla bla bla..entah apa punya introduction. sangat tidak menarik. sampai aku rasa aku nak hentak kepala manja2 kat dinding. hari ni aku perlu aktifkan mood sakit aku. cian aku, entah berjangkit dari siapa la ni, sampai aku punya flu dan batuk2 timbul. semalam, ya ampun, punya susah mahu tidur. aku bersin non stop. bayangkan la aa..sampai aku rasa mahu cabut hidung aku malam tu juga, dan tidur dengan lena. dek kerana bersin yang x henti, sampai menganggu diriku untuk bermimpi yang indah2 bersama tersayang,aku bangun pagi tadi, macam mahu pengsan. semua berpusing2, sampai aku menangis sorang2 dalam bilik. Tsk..tsk.. T___T dah lah sekarang tidur sorang, memang sadis lah. seri ketuk pintu tadi pagi, dia dah siap p kuliah. aku pun buka pintu, dengan rambut menggerbang semacam, sumpah, kalau aku jalan2 jam 2 atau 3 pagi, orang sangka aku hantu. kwang3x.. aku gtaw aku tak p kuliah, dan sms si bebeh. minta simpati kunun. supaya ada kekuatan

Martabak Jawa Tawau;

tajuk entri macam resipi saja kan. walhal cerita dibawah ini tiada kaitan sama resipi samaada resipi hidup ataupun resipi yang mati. LOL. kurang dari lima minggu lagi aku akan bertapak di bumi Tawau. pejam celik, makan tidur, ketawa menangis, akhirnya 5 tahun lebih sudah di lalui. Alhamdullilah, aku masih bernafas lagi. banyak hal yang berubah dalam diri tapi yang terlalu obvious ialah berat badan. ya, semakin hari semakin gumuk! yes! pencapaian yang paling hebat sepanjang hidup. ayat aku macam bangga jak kan berat badan naik, tapi dalam hati siapa tahu. i sedih tau. dalam hati i meronta2 nak kuyuskan badan, tapi tiap kali i nampak makanan, i terus gembira. i lupa yang i bersedih sebab gemuk. menci tau makanan banyak sedap sedap, especially kat Tawau ni. boleh lah aku bagi gelaran tempat ni syurga makanan. dari nasi goreng lalap, ke es teller, ke bontot ayam (aii tiba tiba masuk list, huahuahua) dan yang paling penting, tadaaaaaaaaaaaaaaaaaa MARTABAK JAWA. ngeh ngeh ngeh Mar

SBE 4; SK Sri Gaya #1

Ini adalah Pengalaman Berasaskan Sekolah saya yang terakhir. dan kami memilih untuk pergi ke SK Sri Gaya. sepanjang empat kali SBE ini, mesti saya buat dengan roomate saya sendiri. alasan utama kami pergi sekolah ni adalah sekolah ni dekat dengan ofis bapa dia and mahu rasa pengalaman yang terbaru di sekolah kluster. so, ini dia cerita hari pertama di SK Sri Gaya; bangun sahur tadi jam 3.30 pagi. after that, sambung tidur. haha and kami lambat bangun lepas tu. terjaga dalam jam 6 pagi. okay, sangat kelam kabut. borang kami langsung belum isi. sampai saja sekolah, nasib baik belum mula perhimpunan lagi. cari mana Bilik Guru Besar dan sekali tengok di dalam, ada sudah beberapa guru pelatih lain yang buat SBE sana. dari IPG Keningau dan Kent. so, tidaklah kami berduaan ja di sekolah sepanjang minggu ni. GB buat temu bual dengan kami. dan dia tanya2 the previous school kami pergi.SK Sg Bedaun di Labuan, SK Weston di Beaufort, SK Likas di KK.then suddenly GB tu tanya. GB: Aik? kenapa boleh