Skip to main content

Job Exam & Job Interview;

Morning Guys!

pagi pagi haruslah semangat kan. dah siap masak breakfast Zana, sediakan bekal Zana, dia ke sekolah, boleh lah masuk bilik balik dan online tanpa perasaan bersalah. patutnya aku pagi pagi ni belajar lah kan untuk dua perkara besar dalam hidup aku. tapi kan, otak aku umpama beku lah pula pagi pagi ini. makanya, aku rasa, petang nanti la aku sambung study.huahuahua yang penting aku rasa aku dah ada rujukan sikit yang aku pinjam dari library.

okay, apakah dua perkara besar dalam hidup?
dan lihatlah dibawah ini;


aku apply dekat SPA8. masa aku apply ni, waktu nama aku tak keluar untuk interim. huuuuu terus dalam hati kecewa dan bersedih, mengadu2 kat encik boyfie, then dia cakap maybe aku ni tak ada rezeki jadi cikgu. terus rasa makin down. haha dia suruh apply lain dan jangan tunggu sangat cikgu ni. aku yang rasa geram dengan ayat itu, terus lah apply SPA8. aku klik2 semua jawatan yang gred 41. tapi dalam banyak2 tu memang aku target jawatan ini, sebab ini jawatan yang aku rasa best dan memang aku minat dari dulu.

tup tup, aku bangun pagi dua hari lalu, aku dapat SMS untuk pergi exam. and I was shocked but at the same time happy. yeaaahaa! walaupun banyak yang bagi feedback cakap jawatan ini memang susah nak lulus exam, since ini ja yang ada exam 4 kali woo! pastu lepas exam, baru ada interview. baru kursus lagi di INTAN. walawei, sangat jauh perjalanannya. apa lagi bila encik boyfie cakap, I should go, sebab ini lah kerja yang dipanggil 'anak emas kerajaan' terus rasa makin bersemangat.

maybe inilah salah satu hikmah posting lambat, ya la, at least aku dapat merasa pengalaman pergi exam PTD. dapat atau tak belakang kira, but the most importantly, adalah pengalaman. even aku dalam keadaan ragu ragu masih, tapi I will go juga lah

i)kalau aku tak jadi guru ganti mana mungkin aku dapat refresh balik otak aku untuk buat esei SPM. and,utk exam PTD kami perlu buat satu esei, so boleh lah lepas bahagian format esei tapi isi,boleh lah ikut panduan SPM. hahaha

ii)kalau aku tak ajar tuisyen matematik,mesti aku tak dapat refresh otak aku untuk ingat decimals, fractions, basic measurement, algebra semua kan. and exam ini ada satu paper khas untuk matematik. jadi at least, tak lah aku terkapai kapai ku kelemasan memikirkan pasal matematik, yang mostly cakap dalam banyak2 bahagian, matematik yang susah

iii)bab pengetahuan am tu kiranya satu bonus, sebab sambil aku study untuk PTD, aku guna pakai juga untuk interview SPP next week. so, boleh lah sambil menyelam minum air ;D

iv)untuk esei english, aku akan hantam saja lah ni.ahhahaha vocabs aku dah lah terhad ni. apa lagi sejak bertahun2 dah pasif dalam english. if lepas SPM haritu, aku yakin juga lah boleh tulis a good essay with a proper grammar. sekarang ni semua tunggang terbalik.

petang tu, heboh dekat wall senarai interview dah keluar untuk SPP. and aku cek, aku interview pada 17 April 2013 ni. so, weehooo! cek kawan lain semua waktu yang sama. so, boleh buat small reunion + interview. yeah yeah. dan kelmarin dah settle semua urusan sijil dan pengesahan semua. dah boleh tarik nafas sangat lega ;D

profesion keguruan adalah cita cita aku dari kecil lagi, and PTD adalah satu kerja yang aku minat. so, ada dua beza pandangan aku untuk dua kerja ni. antara cita cita dan minat? mana satu sebenarnya yang akan aku terima sebagai rezeki? 

tapi itu belakang kira, and all I have to do now, adalah STUDY. 
aku dah banyak kali di bebel oleh encik boyfie,
suruh baca buku, suruh study.
and aku sedaaaaaaaaanng study lah ba ni.
*karang petang =p*

ok. chow. wish me luck semua!!!!!!!!!!

and I'm thinking, dimanakah rezeki aku??

Comments

Popular posts from this blog

aku demam, batuk, dan gatal2 satu badan;

hellooooooww meellooowww mashimellow watermelonlow,and bla bla bla..entah apa punya introduction. sangat tidak menarik. sampai aku rasa aku nak hentak kepala manja2 kat dinding. hari ni aku perlu aktifkan mood sakit aku. cian aku, entah berjangkit dari siapa la ni, sampai aku punya flu dan batuk2 timbul. semalam, ya ampun, punya susah mahu tidur. aku bersin non stop. bayangkan la aa..sampai aku rasa mahu cabut hidung aku malam tu juga, dan tidur dengan lena. dek kerana bersin yang x henti, sampai menganggu diriku untuk bermimpi yang indah2 bersama tersayang,aku bangun pagi tadi, macam mahu pengsan. semua berpusing2, sampai aku menangis sorang2 dalam bilik. Tsk..tsk.. T___T dah lah sekarang tidur sorang, memang sadis lah. seri ketuk pintu tadi pagi, dia dah siap p kuliah. aku pun buka pintu, dengan rambut menggerbang semacam, sumpah, kalau aku jalan2 jam 2 atau 3 pagi, orang sangka aku hantu. kwang3x.. aku gtaw aku tak p kuliah, dan sms si bebeh. minta simpati kunun. supaya ada kekuatan

Martabak Jawa Tawau;

tajuk entri macam resipi saja kan. walhal cerita dibawah ini tiada kaitan sama resipi samaada resipi hidup ataupun resipi yang mati. LOL. kurang dari lima minggu lagi aku akan bertapak di bumi Tawau. pejam celik, makan tidur, ketawa menangis, akhirnya 5 tahun lebih sudah di lalui. Alhamdullilah, aku masih bernafas lagi. banyak hal yang berubah dalam diri tapi yang terlalu obvious ialah berat badan. ya, semakin hari semakin gumuk! yes! pencapaian yang paling hebat sepanjang hidup. ayat aku macam bangga jak kan berat badan naik, tapi dalam hati siapa tahu. i sedih tau. dalam hati i meronta2 nak kuyuskan badan, tapi tiap kali i nampak makanan, i terus gembira. i lupa yang i bersedih sebab gemuk. menci tau makanan banyak sedap sedap, especially kat Tawau ni. boleh lah aku bagi gelaran tempat ni syurga makanan. dari nasi goreng lalap, ke es teller, ke bontot ayam (aii tiba tiba masuk list, huahuahua) dan yang paling penting, tadaaaaaaaaaaaaaaaaaa MARTABAK JAWA. ngeh ngeh ngeh Mar

SBE 4; SK Sri Gaya #1

Ini adalah Pengalaman Berasaskan Sekolah saya yang terakhir. dan kami memilih untuk pergi ke SK Sri Gaya. sepanjang empat kali SBE ini, mesti saya buat dengan roomate saya sendiri. alasan utama kami pergi sekolah ni adalah sekolah ni dekat dengan ofis bapa dia and mahu rasa pengalaman yang terbaru di sekolah kluster. so, ini dia cerita hari pertama di SK Sri Gaya; bangun sahur tadi jam 3.30 pagi. after that, sambung tidur. haha and kami lambat bangun lepas tu. terjaga dalam jam 6 pagi. okay, sangat kelam kabut. borang kami langsung belum isi. sampai saja sekolah, nasib baik belum mula perhimpunan lagi. cari mana Bilik Guru Besar dan sekali tengok di dalam, ada sudah beberapa guru pelatih lain yang buat SBE sana. dari IPG Keningau dan Kent. so, tidaklah kami berduaan ja di sekolah sepanjang minggu ni. GB buat temu bual dengan kami. dan dia tanya2 the previous school kami pergi.SK Sg Bedaun di Labuan, SK Weston di Beaufort, SK Likas di KK.then suddenly GB tu tanya. GB: Aik? kenapa boleh