Skip to main content

entry luahan perasaan yang terpendam sejak di zaman dahulu kala;

ehh sekarang dah jam 4 pagi? ehhh.ketuk kepala nanti, belum tidur lagi mak enon ni?? pergi tidur. jam berapa mahu bangun lagi ni? jam 12 tengahari? lari boyfriend nanti, ko juga menangis sehari semalam sampai keluar airmata darah. cetttttttttttttt ehh..apasal marah2 ni? meroyan pagi pagi buta ni?

tak salah kan saya tengah marah diri sendiri sebab dah jam 4 pagi masih lagi menghadap laptop sambil pasang earphone (pinjam roomate) dan balik balik dengar lagu yang sama. lagu apa? Terlalu Cepat Mencintaimu by Keyla. dah lah bilik ni wangi softlan, pening kepala. gara gara baju yang bergantung ni lah. iskk..nasib baik lah cuaca di luar sana tidak mengizinkan anda berada di jemuran.

nak merepek kejap, boleh tak?;

1) rasa macam nak mengamuk-tak-hengat-dhunia sekarang. dah lah balik2 kena tipu, terkantoi lagi orang tu. adoooiii sakit kepala lah. kalau dia tipu, saya tak tahu x apa, ni terkantoi lagi, sapa tak sakit hati kan? eeeerrrgggghhhhhhh rasa nak bunuh, tak juga, tapi rasa nak cili-cili mulut dia, biar bengkak macam kena suntik silikon!

2) saya paling ANTI ORANG YANG TAK MAHU KALAH. sejak dua menjak ni asyik jumpa orang macam ni jak. saya cerita hal ni, dia pun nak juga. dah tu, dia juga yang lebih. tak boleh kurang. ehh, apasal ko tak boleh terima eh cerita orang lain? apasal ko nak menang jak? arghhhhhh tolong lah wei. fed up gila sampai aku dah malas nak tengok muka kau! ambik ko! dah penat saya menahan rasa ni.

3) memang saya EMO jam 4 pagi. sebab balik2 dah nak tulis macam ni, tapi dipadam juga balik. takut tak rasional. tapi entah la lama-lama rasa nak tulis semua ketidakpuashatian dalam diri yang membuak2. kalau nak baca, teruskan, kalau tak boleh blah :D

4) .................................................................................................................................. ayat di sensored kerana dikhuatiri akan menyebabkan orang lain terasa, pengsan, ataupun terkena serangan jantung.

peace :)
sapa makan lada, dia yang terasa pedasnya. *wink wink*

Comments

Popular posts from this blog

A letter to Arwah Mohd Bahrul Azam Bin Mohd Sirat;

Dan ingatlah, Allah tidak sekali-kali akan melambatkan kematian seseorang atau sesuatu yang bernyawa apabila sampai ajalnya dan Allah amat mendalam pengetahuannya mengenai segala Yang kamu kerjakan (QS. Al-Munafiqun : 11).
Assalamualaikum. Aku baru sahaja selesai dari hospital. Pelbagai rasa ku rasai dalam malam ini. Aku seolah olah tidak percaya, bahawa dia pergi buat selamanya.
Post aku mungkin agak panjang. Sebab aku sendiri tidak ada point utama. Aku cuma mahu menulis betapa kehilangan seseorang yang sangat rapat dalam jiwa kita tidak semudah di sangka. Sedangkan melihat aktor mati dalam drama sudah buat aku menangis semahunya, apatah lagi di dunia nyata.
Aku mengenali arwah seawal Jun 2010. Ketika itu, aku masih ingat bahawa aku salah seorang fasilitator untuk minggu orientasi arwah. Jujur aku tidak mengenali arwah sangat ketika itu. Namun, seminggu selepas orientasi ada satu chat keluar di ruangan facebook
"Hi, nak pinjam buku boleh?" (i dont remember buku apa) and I r…

ISU PENEMPATAN PELAJAR-PELAJAR LEPASAN IPG AMBILAN JANUARI 2009

Aku copy paste status ini dari group PISMP AMBILAN JANUARI 2009 =D

KEHADIRAN:

1) Datuk Ir. Dr. Wee Ka Siong
2) Dr Rodziah (Timbalan Pengarah Bahagian Pengurusan Sekolah Harian)
3) 2 orang wakil Bahagian Pengurusan Sumber Manusia
4) 7 orang wakil pelajar IPG Ambilan Jan 09

TEMPAT: Bilik Mesyuarat Pejabat Timbalan Menteri Pelajaran, PUTRAJAYA

PENEMPATAN
- Habis IV & Penilaian Khas, SPP akan buat mesyuarat bagi menentukan siapa yang lulus/ gagal. Bagi penilaian khas, anda sememangnya akan lulus.
- Kemudian SPP akan beri nama kepada BPSM (Jangkaan siap dalam masa 2 minggu)
- Daripada BPSM, nama akan diberi ke BPSH untuk penempatan.
- Data untuk pengagihan penempatan sudah ada, namun BPSH perlu menguruskan pertukaran guru-guru sedia ada terlebih dahulu baru boleh laksanakan penempatan.
- Rakan-rakan interim kemungkinan besar akan dikekalkan di sekolah anda berkhidmat sekarang.

SEBAB PENEMPATAN LEWAT
- Kes Lahad Datu (Perkara luar jangka), KPM & SPP tidak boleh pinggirkan Sabah.
- Sistem open mark…

Martabak Jawa Tawau;

tajuk entri macam resipi saja kan. walhal cerita dibawah ini tiada kaitan sama resipi samaada resipi hidup ataupun resipi yang mati. LOL.

kurang dari lima minggu lagi aku akan bertapak di bumi Tawau. pejam celik, makan tidur, ketawa menangis, akhirnya 5 tahun lebih sudah di lalui. Alhamdullilah, aku masih bernafas lagi. banyak hal yang berubah dalam diri tapi yang terlalu obvious ialah berat badan. ya, semakin hari semakin gumuk! yes! pencapaian yang paling hebat sepanjang hidup.
ayat aku macam bangga jak kan berat badan naik, tapi dalam hati siapa tahu. i sedih tau. dalam hati i meronta2 nak kuyuskan badan, tapi tiap kali i nampak makanan, i terus gembira. i lupa yang i bersedih sebab gemuk. menci tau makanan banyak sedap sedap, especially kat Tawau ni. boleh lah aku bagi gelaran tempat ni syurga makanan. dari nasi goreng lalap, ke es teller, ke bontot ayam (aii tiba tiba masuk list, huahuahua) dan yang paling penting, tadaaaaaaaaaaaaaaaaaa MARTABAK JAWA. ngeh ngeh ngeh
lagi sedap …