Skip to main content

macam diari harian sudah ni;

okay, abaikan entry yang dulu. berapa hari try tulis entri baru d blog, tidak dapat publish. punya lah sakit hati. sekali tulis yang entry before this dapat la pula, grrrr...sabar zaty. sabar.

kejap lagi, ada perjumpaan pengakap kali terakhir for this semester. wuwuwuwuwuw menangis2 sampai keluar air mata darah :P sangat have fun ikut pengakap. kalau tahu, dari dulu lagi join pengakap, ini tidak, sekolah rendah ye la pengakap, tiba2 tukar pergi PBSM time sekolah menengah. kan kalau sapa ikut PBSM, dikecualikan dari perbarisan :P

saya kan jaga muka. kuang kuang kuang..takut hitam kunun. takut muka terkupas. macam cantik sangat pun :p padahal saja tu masuk PBSM dapat mengurat abang-abang macho..tetttttt...statement kontroversi. eh, saya jadi PBSM sampai ikut2 camping lagi taw..tapi satu kemahiran pun nda dapat, apa la~~

malam ni pula, kami ada meeting untuk Pertandingan Debat Zon Sabah. so, kami yang JPP ni terpaksa dibahagikan kepada dua kumpulan. satu urus debat, satu lagi urus hari guru. saya rasa saya diberikan tugas sebagai AJK Makanan. xda masalah,selalu sangat deal sama makanan ni. boleh makan lebih :P

esok pula, nak kuar hooray hooray pergi bandar. argggghhh...gila sangat penat kepala dan badan, nak juga keluar berjoli. beli kertas untuk assignment and so on. and nak kuar pergi makan steamboat. sapa2 mahu join? marilah~~

jumaat, dah mula Sukaneka Hari Guru. untuk ini, saya jadi MC. weee...first time in my life jadi MC untuk program di IPG. wish me luck. harap2 lah mulut saya ni tak tersasul. karang melatah, lain2 saya sebut.

sabtu, nak rehatkan diri sikit2. nak tidur sepanjang hari, boleh tak? terus bangun tengah malam macam vampire. dapat juga merasa macamna jadi adik Edward Cullen kan.

ahad, rasanya dah sibuk gila prepare untuk debat dan juga rehearsal Hari Guru juga diadakan pada malam itu juga. kerja bertindih, sabar ja la aaa..

isnin, for sure sehari itu sangat pack dengan urusan debat. urus makanan peserta dan juga ajk punya makanan.

selasa, sambutan hari guru peringkat ipg kampus tawau. ada persembahan band, pengisahan hari guru, tarian, nyanyian medley, persembahan wakil pensyarah, dan yang paling ditunggu, jamuan hari guru :D

rabu,khamis dan seterusnya, belum ada plan lagi. kalau ada plan pun, angan-angan mahu pergi KK jumpa boyfriend, balik Labuan jumpa famili, tapi nda pa la..inda lama lagi cuti pun, yang penting exam dulu.



Comments

Popular posts from this blog

A letter to Arwah Mohd Bahrul Azam Bin Mohd Sirat;

Dan ingatlah, Allah tidak sekali-kali akan melambatkan kematian seseorang atau sesuatu yang bernyawa apabila sampai ajalnya dan Allah amat mendalam pengetahuannya mengenai segala Yang kamu kerjakan (QS. Al-Munafiqun : 11).
Assalamualaikum. Aku baru sahaja selesai dari hospital. Pelbagai rasa ku rasai dalam malam ini. Aku seolah olah tidak percaya, bahawa dia pergi buat selamanya.
Post aku mungkin agak panjang. Sebab aku sendiri tidak ada point utama. Aku cuma mahu menulis betapa kehilangan seseorang yang sangat rapat dalam jiwa kita tidak semudah di sangka. Sedangkan melihat aktor mati dalam drama sudah buat aku menangis semahunya, apatah lagi di dunia nyata.
Aku mengenali arwah seawal Jun 2010. Ketika itu, aku masih ingat bahawa aku salah seorang fasilitator untuk minggu orientasi arwah. Jujur aku tidak mengenali arwah sangat ketika itu. Namun, seminggu selepas orientasi ada satu chat keluar di ruangan facebook
"Hi, nak pinjam buku boleh?" (i dont remember buku apa) and I r…

ISU PENEMPATAN PELAJAR-PELAJAR LEPASAN IPG AMBILAN JANUARI 2009

Aku copy paste status ini dari group PISMP AMBILAN JANUARI 2009 =D

KEHADIRAN:

1) Datuk Ir. Dr. Wee Ka Siong
2) Dr Rodziah (Timbalan Pengarah Bahagian Pengurusan Sekolah Harian)
3) 2 orang wakil Bahagian Pengurusan Sumber Manusia
4) 7 orang wakil pelajar IPG Ambilan Jan 09

TEMPAT: Bilik Mesyuarat Pejabat Timbalan Menteri Pelajaran, PUTRAJAYA

PENEMPATAN
- Habis IV & Penilaian Khas, SPP akan buat mesyuarat bagi menentukan siapa yang lulus/ gagal. Bagi penilaian khas, anda sememangnya akan lulus.
- Kemudian SPP akan beri nama kepada BPSM (Jangkaan siap dalam masa 2 minggu)
- Daripada BPSM, nama akan diberi ke BPSH untuk penempatan.
- Data untuk pengagihan penempatan sudah ada, namun BPSH perlu menguruskan pertukaran guru-guru sedia ada terlebih dahulu baru boleh laksanakan penempatan.
- Rakan-rakan interim kemungkinan besar akan dikekalkan di sekolah anda berkhidmat sekarang.

SEBAB PENEMPATAN LEWAT
- Kes Lahad Datu (Perkara luar jangka), KPM & SPP tidak boleh pinggirkan Sabah.
- Sistem open mark…

Martabak Jawa Tawau;

tajuk entri macam resipi saja kan. walhal cerita dibawah ini tiada kaitan sama resipi samaada resipi hidup ataupun resipi yang mati. LOL.

kurang dari lima minggu lagi aku akan bertapak di bumi Tawau. pejam celik, makan tidur, ketawa menangis, akhirnya 5 tahun lebih sudah di lalui. Alhamdullilah, aku masih bernafas lagi. banyak hal yang berubah dalam diri tapi yang terlalu obvious ialah berat badan. ya, semakin hari semakin gumuk! yes! pencapaian yang paling hebat sepanjang hidup.
ayat aku macam bangga jak kan berat badan naik, tapi dalam hati siapa tahu. i sedih tau. dalam hati i meronta2 nak kuyuskan badan, tapi tiap kali i nampak makanan, i terus gembira. i lupa yang i bersedih sebab gemuk. menci tau makanan banyak sedap sedap, especially kat Tawau ni. boleh lah aku bagi gelaran tempat ni syurga makanan. dari nasi goreng lalap, ke es teller, ke bontot ayam (aii tiba tiba masuk list, huahuahua) dan yang paling penting, tadaaaaaaaaaaaaaaaaaa MARTABAK JAWA. ngeh ngeh ngeh
lagi sedap …