Skip to main content

The Memories of 2011;

seperti yang aku janjikan, aku akan update semua kenangan aku sepanjang 2011 ni. sweet and sour aku campur sekali.perhatian, ENTRI INI PANJANG SEKALI. JADI SILA BERSEDIA =P

1/1/11 dimulakan bersama orang yang tersayang la for sure. malas la mau cerita apa yang aku buat dan di mana dan apaka yang berlaku. cukup untuk cakap itu pengalaman yang satu dalam sejuta. lepas ni mesti tak dapat buat lagi semua tu.

tahun 2011 juga merupakan tahun ketiga aku sebagai seorang pelajar ijazah sarjana muda.dan suda semestinya, aku excited! =) bukan aku saja yang excited, for sure all my classmate pun excited sama~

as usual aku la tu yang macam munyit panjat pagar =D
dalam kami bergembira, dapat news one of our beloved lecturer pindah IPG. for sure, sedih, because dia di antara lecturer yang sangat sporting dan paling faham kami sepanjang kami berada di IPG tu. and we did make some farewell dinner, and all his last speech semua sedih

gambar kenangan dengan Encik Musaidi
memori bersama semua classmate
and tugas menjadi fasilitator untuk MPPB masi lagi aku lakukan. and time tu kami kena urus pendaftaran untuk pelajar KPLI J-QAF, BI dan PJ. memang pengalaman! =)

teman se-AJK
dan ini juga moment tak bole lupa, ada ULAR di jumpai dekat dewan kami. euuwwwww
Pada taun ini juga aku melahirkan seorang baby yang diberi nama Encik Nikon! my precious Aset for now, dan sampai sekarang pun aku tak menyesal laburkan duit itu untuk beli kamera. bukan untuk bergaya, tapi untuk aku berpuas hati dengan kualiti gambar tu

shot pertama nikon ku adala muka ex-roomate =)
dan cuti CNY for sure la aku balik. aku tak akan jerukkan diri aku di asrama. kekekekeke bukan juga sebab kaya dan banyak duit, tapi suda negeri aku tu dekat saja, konfem la balik dan nikmati keindahan berada di ruma sendiri. dan ini la outing pertama aku. ceeyyy gedik ada kamera terus nak outing segala kan =p

teman se-oting
dalam banyak banyak tu ada la beberapa kejadian yang berlaku di kampus, besa la aktiviti begitu saja. cuma if aku nak tulis semua, gila punya panjang entri ni. mau baca pun bole muntah orang. so, aku cuma pili yang aku rasa terkena di hati aku.

Amali PJ kami adalah amali yang aku rasa paling best. sebab kami kena buat sukaneka or tradisional. memang best, sebab sambil urus bole join sekali main. and some of the game, aku first time buat. sebab tu aku memang rasa best. bole juga tambah pengetahuan =D

time aku kecik tak perna main, sekali da besar, baru cuba. wakakakkaa
dan selepas itu, kami adakan lawatan PJ ke KK. tiga kelas dalam batch kami pergi. memang havoc, memang best, memang segala-galanya la. tempat yang dipergi of course ada kaitan sama sukan, dan memang tidak sia-sia kami pergi. *biarpun banyak meronda shopping mall, tapi aku rasa seimbang juga dengan ilmu yang kami dapat. and time ni jadi Timbalan Pengerusi program yang rasanya aku membantu dengan baik. kan? kan? kali la =_='

cakap lawatan PJ, tapi kenapa simpan gambar FELIX AF2 ni? wakaka sebab jumpa dia time ni la
and first time jumpa Ebi Af ni,until now jadi kawan fb. dia memang friendly.
Praktikum 1 akan jadi praktikum yang akan diingat sepanjang masa. sebab apa? ya la, sebab pertama kali masuk sekolah,dan rasa semua pengalaman. first time buat Rph, Bbm, and guna semaksima mungkin teknik pengajaran. and SK Bandar 2 memang berikan saya sejuta pengalaman yang sangat baik.

my dear pupils of 5 Inovatif
setelah one and half year jadi S/U Kehormat JPP kampus, ini la masanya untuk letak jawatan. kami sendiri yang bincang untuk quit sebab ada banyak lagi komitmen mau pegang. and jadi JPP merupakan salah satu cita-cita aku bila masuk IPG. dan Alhamdullilah semuanya menjadi kenyataan dan aku rasa aku suda buat yang terbaik untuk diri, organisasi dan juga kawan sekampus.

my team!
and tahun ini juga, one of my closest cousin, get married dengan lelaki pilihan. wedding dia sangat best, sebab pergi ke Brunei, and semua cousin cousin berkumpul. gembira yang tak terkata for her and now, dia pregnant suda =) new "baby fruit" on the way!

aku yang tangkap ni gambar tapi tu edit semacam jak =_='
perkara yang paling aku set bila masuk IPG iala menjadi wakil kampus untuk pergi mana-mana program yang diluar negeri. dan tahun ini semuanya menjadi kenyataan. kami (some of the JPP) diberi peluang untuk pergi ke Konvokesyen Guru Muda di Uitm Shah Alam. kat sini dapat salam PM (feeling paling best di dunia) TPM, dan dapat jumpa Siti secara live lagi

kenangan bergambar bersama backdrop
4 tahun berada di IPG kami sambut dengan makan steamboat. plan memang sangat last minute, even tak semua dapat datang, at least setiap kelas ada juga hantar wakil. jarang dapat makan dengan class lain macam ni.

some of girls PISMP Januari 2009 =)
Praktikum kali kedua merupakan cabaran yang terbesar dalam hidup aku. ditempatkan di sekola yang jauh sekali, dan tiada pilihan lain, iaitu kena tinggal di flat yang ada depan sekolah. semua terhad.tapi aku tak sangka, aku berjaya lalui semua tu. memang rahmat di bulan puasa, semuanya jadi mudah. biarpun waktu tu aku kena ajar PJ (ilang suara aku semua dan tenaga) tq SK Pasir Putih

miss dorang sangat sangat =(
Raya tahun ini kami semua ke Brunei. of course, Brunei paling best sambut raya. sebab suasana sangat berbeza. banyak biskut, banyak kek, dan banyak $$$$ =p dan taun ni semua pakat pakai tema hitam.

my family 
kerana keluarnya elaun praktikum, kami sekelas plan untuk berpiknik sambil mandi air terjun. weeeeee~ sangat siok. makanan bawa banyak pun abis licin semua kalau suda yang makan tu buaya buaya =D

syoknya mandi mandi mandi!
Abah is 50 years old this year. tapi dia masi lagi kuat, macho dan segala-galanya la. dan kami buat surprise bday party dia di Tawau. sebab memang kami ngam2 ada percutian keluarga di sana. memori yang sangat tak bole dilupakan bila abah terkejut dengan surprise dan siap aku tempah cupcake Liverpool lagi.

tanpa my lil bro =( dia di KL time ni.
One of our lecturer in Science Social Department get married! and kami semua memang la tumpang gembira, tumpang bising, tumpang banyak tanya, tumpang datang meriahkan majlis,dan tumpang makan semua tu makanan! and congratulations once again Encik Syam =)

orang bilang ambil berkat pengantin =p
Aku tutup pengajian di Tahun ketiga dengan aku menerima pelajar terbaik untuk English Club. sangat terkejut since aku bukan la member yang baik mana pun. and club tu tak la aktif sangat dibanding dengan club yang lain. tapi semua tu kan berkenaan dengan rezeki Allah dan aku terima dengan rasa bersyukur yang teramat.

semua penerima anugerah
one of my cousin juga kawin taun ni. and kami semua sekali lagi berkumpul ramai-ramai di Kimanis. and kali ni walaupun aku penat tapi aku rasa best sangat sebab aku participate dalam hal2 before kawin ni. ya la, pengalaman juga tu. next time, aku kawin tau juga sikit sikit =p *statement getek*

Ka Nurul and Abg Veera
not only kazen yang buat big step, tapi kawan masa sekola rendah (Nadia) pun sama. sedihnya, langsung tidak dapat pergi. kalau kawin nanti, for sure aku akan pergi. mana mungkin aku lepaskan hari-hari yang besar dalam idup kawan-kawan ni.

Nadia da jadi tunangan orang =)

And finally, aku dapat jumpa baby bestfriend aku masa sekola menengah dulu and also second baby of my childhood friend. masing masing dapat baby boy dan semuanya cute sekali. rasa mau gigit2 dan cium2 berabis! 

Baby Dani
Baby Adam
and itu lah my best memories for 2011. untuk yang personal life memang banyak dan actually mau kasi masuk sini juga. cuma biarlah jadi memori antara aku dan dia saja =) Azam 2011 aku dapat katakan suda tercapai dan aku gembira dengan tu. dan untuk Azam 2012, aku rasa akan teruskan juga azam yang 2011 ni.

setiap tahun tinggalkan sejuta memori yang suka dan duka. kejap di atas dan kejap di bawah. Rancangan Allah untuk kita sangat misteri.tapi aku rasa satu hal yang pasti biarpun takdir di tangan Allah, kita masih boleh berusaha.

2012, please be good to me. 

Comments

Popular posts from this blog

aku demam, batuk, dan gatal2 satu badan;

hellooooooww meellooowww mashimellow watermelonlow,and bla bla bla..entah apa punya introduction. sangat tidak menarik. sampai aku rasa aku nak hentak kepala manja2 kat dinding. hari ni aku perlu aktifkan mood sakit aku. cian aku, entah berjangkit dari siapa la ni, sampai aku punya flu dan batuk2 timbul. semalam, ya ampun, punya susah mahu tidur. aku bersin non stop. bayangkan la aa..sampai aku rasa mahu cabut hidung aku malam tu juga, dan tidur dengan lena. dek kerana bersin yang x henti, sampai menganggu diriku untuk bermimpi yang indah2 bersama tersayang,aku bangun pagi tadi, macam mahu pengsan. semua berpusing2, sampai aku menangis sorang2 dalam bilik. Tsk..tsk.. T___T dah lah sekarang tidur sorang, memang sadis lah. seri ketuk pintu tadi pagi, dia dah siap p kuliah. aku pun buka pintu, dengan rambut menggerbang semacam, sumpah, kalau aku jalan2 jam 2 atau 3 pagi, orang sangka aku hantu. kwang3x.. aku gtaw aku tak p kuliah, dan sms si bebeh. minta simpati kunun. supaya ada kekuatan

Martabak Jawa Tawau;

tajuk entri macam resipi saja kan. walhal cerita dibawah ini tiada kaitan sama resipi samaada resipi hidup ataupun resipi yang mati. LOL. kurang dari lima minggu lagi aku akan bertapak di bumi Tawau. pejam celik, makan tidur, ketawa menangis, akhirnya 5 tahun lebih sudah di lalui. Alhamdullilah, aku masih bernafas lagi. banyak hal yang berubah dalam diri tapi yang terlalu obvious ialah berat badan. ya, semakin hari semakin gumuk! yes! pencapaian yang paling hebat sepanjang hidup. ayat aku macam bangga jak kan berat badan naik, tapi dalam hati siapa tahu. i sedih tau. dalam hati i meronta2 nak kuyuskan badan, tapi tiap kali i nampak makanan, i terus gembira. i lupa yang i bersedih sebab gemuk. menci tau makanan banyak sedap sedap, especially kat Tawau ni. boleh lah aku bagi gelaran tempat ni syurga makanan. dari nasi goreng lalap, ke es teller, ke bontot ayam (aii tiba tiba masuk list, huahuahua) dan yang paling penting, tadaaaaaaaaaaaaaaaaaa MARTABAK JAWA. ngeh ngeh ngeh Mar

SBE 4; SK Sri Gaya #1

Ini adalah Pengalaman Berasaskan Sekolah saya yang terakhir. dan kami memilih untuk pergi ke SK Sri Gaya. sepanjang empat kali SBE ini, mesti saya buat dengan roomate saya sendiri. alasan utama kami pergi sekolah ni adalah sekolah ni dekat dengan ofis bapa dia and mahu rasa pengalaman yang terbaru di sekolah kluster. so, ini dia cerita hari pertama di SK Sri Gaya; bangun sahur tadi jam 3.30 pagi. after that, sambung tidur. haha and kami lambat bangun lepas tu. terjaga dalam jam 6 pagi. okay, sangat kelam kabut. borang kami langsung belum isi. sampai saja sekolah, nasib baik belum mula perhimpunan lagi. cari mana Bilik Guru Besar dan sekali tengok di dalam, ada sudah beberapa guru pelatih lain yang buat SBE sana. dari IPG Keningau dan Kent. so, tidaklah kami berduaan ja di sekolah sepanjang minggu ni. GB buat temu bual dengan kami. dan dia tanya2 the previous school kami pergi.SK Sg Bedaun di Labuan, SK Weston di Beaufort, SK Likas di KK.then suddenly GB tu tanya. GB: Aik? kenapa boleh