Skip to main content

Exam, Pass!;

 Alhamdulillah,keputusan exam aku dah keluar untuk final semester, dan dapat la aku tahu pointer keseluruhan. sekali lagi, syukur ke hadrat Ilahi di atas pointer itu. aku x minta lebih untuk pointer itu, sebab kalau dikira dengan usaha aku study pada semester ini memang rasa macam tak patut2 lah pointer tu. haha!

jujur, sepanjang semester ini, aku tiada study. ada tu ada. tapi sangat limit. kan semua exam petang, jadi pagi nya baru aku baca nota. sebab malam aku tak boleh study, ya la, keluar makan dengan Izan, lepastu balik dah lewat nak study pun dah penat. ngahahaha! memang tak sangka lah aku boleh dapat pointer setinggi itu, ya la, selama aku belajar lima tahun setengah, mana la aku dapat pointer gitu. sekali dapat, memang lah aku teruja!

mungkin kenaikan pointer itu disebabkan subjek yang di examkan masih sedikit, dan mood menjawab exam tu baik saja. haha yala, dalam fasa fasa love is in the air kan. terus kepala otak pun senang saja mahu berfikir. sambil jawab exam, sambil senyum senyum =p

wanna share something pasal life exam aku actually kat kampus. aku bukan student yang pandai dalam kampus. kalau bab2 akademik, aku terbelakang sekali. tapi bagi aku benda2 yang memerlukan pengurusan event or so what, aku memang bersemangat. aku tak berapa minat, nak belajar, lepastu nak di exam kan benda tu, aigoooo, sangat tak suka! so, no wonder lah pointer aku asyik terendah saja. dalam kelas pun aku rasa aku ni antara golongan yang mempunyai kognitif rendah. wahahahah! smua classmate aku pandai2, tak study pun, pointer semua kebaboooomm. tak macam aku, study ke tak study ke, pointer mesti alahaaaaiiiiiiiiii~~~~~~~~



hahaha! sama la like me actually

study = tidur. asal time exam, makin cepat aku mengantuk. alergik betul aku dengan nota nota exam haha! 

kalau dah aku malas nak jawab exam, aku sendiri buat perkiraan samaada aku akan lulus atau apa gred aku dapat if aku putus asa dari berfikir. ngahahaha. Alhamdulillah, aku tak pernah fail any of my paper. bangga I tau!

actually teruk mana pun aku tak study, aku risau juga dengan pointer aku. memang aku tak akan boleh duduk diam selagi aku tak tau result. haha belajar kemain malas, tapi result pandai juga risau kan? normal la ba! tapi paling aku nervous untuk semester ini lah, sebab aku memang tiada study, and aku risau if aku sangkut semester ni, susah la aku nak posting! lagipun aku dah tak sabar nak tahu CGPA aku berapa. 

masa aku tengah buka laman web cek result, bergegar tangan aku taip no ic dan password. haha kalau cek tempat posting rasanya lagi bergegar triple double. lepas dah tengok, alangkah terkejutnya gua dengan result. terus gitau mama on the spot, and sms Izan. haha taip sms pun bergegar macam apa. serius, ianya sangat tidak disangka sangka!

boleh buat speech gini? hahaah
tapi betul la, tanpa google, siapalah daku sekarang ini? teknologi membuatkan hidup kita semakin senang dan membantu manusia mencari ilmu dengan sekelip mata saja (in case ko tiada line internet, lain cerita lah), or maybe membuatkan pelajar semakin malas, kerana dengan adanya google, dan copy paste, assignment yang dua bulan, dua minit pun boleh siap (don't try this at home, kalau tak, kau akan gila bila buat tesis sebab tak tahu nak taip apa, been there, done that!)

dikesempatan ini juga, aku nak ucapkan berbanyak2 terimakasih kepada semua pensyarah di IPG Kampus Tawau yang sangat adil dalam memberikan markah, kepada teman teman yang selalu group study konon nya but the end kita makan2, ketawa2, dan tidur (i miss all of you, you-know-who-you-are), to all rakan2 di alam maya yang berkongsi nota dan soalan spot (walaupun soalan spot selalu tak kuar pun, haha) and kepada yang turut serta terlibat dalam membantu aku menjawab exam dengan baik dan selesa. tidak dilupakan kepada DEWAN RAFFLESIA! haha sama dewan pun dibagi kredit! and not to forget, my family! 

to all PISMP JANUARI 2009 seluruh Malaysia,
congrats guys, we made it.
tinggal tunggu posting lagi 
=)

Comments

Popular posts from this blog

aku demam, batuk, dan gatal2 satu badan;

hellooooooww meellooowww mashimellow watermelonlow,and bla bla bla..entah apa punya introduction. sangat tidak menarik. sampai aku rasa aku nak hentak kepala manja2 kat dinding. hari ni aku perlu aktifkan mood sakit aku. cian aku, entah berjangkit dari siapa la ni, sampai aku punya flu dan batuk2 timbul. semalam, ya ampun, punya susah mahu tidur. aku bersin non stop. bayangkan la aa..sampai aku rasa mahu cabut hidung aku malam tu juga, dan tidur dengan lena. dek kerana bersin yang x henti, sampai menganggu diriku untuk bermimpi yang indah2 bersama tersayang,aku bangun pagi tadi, macam mahu pengsan. semua berpusing2, sampai aku menangis sorang2 dalam bilik. Tsk..tsk.. T___T dah lah sekarang tidur sorang, memang sadis lah. seri ketuk pintu tadi pagi, dia dah siap p kuliah. aku pun buka pintu, dengan rambut menggerbang semacam, sumpah, kalau aku jalan2 jam 2 atau 3 pagi, orang sangka aku hantu. kwang3x.. aku gtaw aku tak p kuliah, dan sms si bebeh. minta simpati kunun. supaya ada kekuatan

Martabak Jawa Tawau;

tajuk entri macam resipi saja kan. walhal cerita dibawah ini tiada kaitan sama resipi samaada resipi hidup ataupun resipi yang mati. LOL. kurang dari lima minggu lagi aku akan bertapak di bumi Tawau. pejam celik, makan tidur, ketawa menangis, akhirnya 5 tahun lebih sudah di lalui. Alhamdullilah, aku masih bernafas lagi. banyak hal yang berubah dalam diri tapi yang terlalu obvious ialah berat badan. ya, semakin hari semakin gumuk! yes! pencapaian yang paling hebat sepanjang hidup. ayat aku macam bangga jak kan berat badan naik, tapi dalam hati siapa tahu. i sedih tau. dalam hati i meronta2 nak kuyuskan badan, tapi tiap kali i nampak makanan, i terus gembira. i lupa yang i bersedih sebab gemuk. menci tau makanan banyak sedap sedap, especially kat Tawau ni. boleh lah aku bagi gelaran tempat ni syurga makanan. dari nasi goreng lalap, ke es teller, ke bontot ayam (aii tiba tiba masuk list, huahuahua) dan yang paling penting, tadaaaaaaaaaaaaaaaaaa MARTABAK JAWA. ngeh ngeh ngeh Mar

SBE 4; SK Sri Gaya #1

Ini adalah Pengalaman Berasaskan Sekolah saya yang terakhir. dan kami memilih untuk pergi ke SK Sri Gaya. sepanjang empat kali SBE ini, mesti saya buat dengan roomate saya sendiri. alasan utama kami pergi sekolah ni adalah sekolah ni dekat dengan ofis bapa dia and mahu rasa pengalaman yang terbaru di sekolah kluster. so, ini dia cerita hari pertama di SK Sri Gaya; bangun sahur tadi jam 3.30 pagi. after that, sambung tidur. haha and kami lambat bangun lepas tu. terjaga dalam jam 6 pagi. okay, sangat kelam kabut. borang kami langsung belum isi. sampai saja sekolah, nasib baik belum mula perhimpunan lagi. cari mana Bilik Guru Besar dan sekali tengok di dalam, ada sudah beberapa guru pelatih lain yang buat SBE sana. dari IPG Keningau dan Kent. so, tidaklah kami berduaan ja di sekolah sepanjang minggu ni. GB buat temu bual dengan kami. dan dia tanya2 the previous school kami pergi.SK Sg Bedaun di Labuan, SK Weston di Beaufort, SK Likas di KK.then suddenly GB tu tanya. GB: Aik? kenapa boleh