Skip to main content

finally, here in campus;

finally, saya sampai juga di IPG KAMPUS TAWAU! :D

perasaan? hmmm tidak terkata gembiranya! haha.. no lah. biasa saja. gembira sebab dapat kemas bilik awal. dapat sapu2 bilik terus di mop.dapat jumpa kawan2.dan,rasanya itu saja lah kot.

semalam, sampai saja umah Kak Nurul, battery badan saya sangat weak. ya la, maw dekat 48 jam juga saya tidak tidur. mandi, online kejap, tarik tilam, terus tidur tidak sedarkan diri. bangun pagi, macam orang terkejut, sebab takut tertinggal flight. hahahaha :D

sampai airport, dengar announcement "kaunter check in ke Tawau ditutup" what?? OMG! mati la ni saya. terus bergegas2 macam orang gila. sekali on the way bergegas, saya tengok jam. eh? masih jam 6.45 pagi lagi. hahahahaha..rupa2nya flight jam 7 punya lah. itu lah, pengajarannya, jangan cepat gelabah yer :)

pastu, singgah MCD untuk sarapan. makan sorang2 sambil menikmati MCD. sangat indah perasaan itu. then, masuk boarding dan tunggu kena announce dan naik lah saya maswings itu. dalam flight, memang penat gila, tapi tak boleh tidur. sangat tak selesa. flight turun kat Sandakan dulu dalam 25 minit, dan pastu baru menuju ke Tawau.

sampai Tawau, call Yusmail. dia tanya mana saya, dan cakap kerja menunggu saya. hahaha :D then masuk bilik hantar barang, terus bergerak jumpa dorang sambil bawa cheesecake. time tu dorang tengah angkat meja dari dewan ke gimnasium. 190 meja!!! punya lah kesian, sangat kurang tenaga kerja. nasib baik ada juga Mahjaini, Ali dan 2 pekerja ipg yang tolong.

dorang susun kerusi, saya pula ikut Miss Fizah urus menu makanan. urus bajet makan pelajar dan juga ajk. then balik semula ke bilik, dan saya pun mengemas lah bilik. sapu2, lap2 barang yang berhabuk,mop lantai, cuci tikar, hahahahah semua lah asal bilik kembali ceria

jam 2 petang, turun lagi pergi fotostat buku program. dan yusmail dan sahril sedang laminate semua name tag pelajar. and satu insiden yang buat saya terharu berlaku hari ini, lepas habis fotostat, saya kena angkat semua kertas tu ke Blok Pentadbiran. memang sangat berat, dah tu ada dua kotak lagi. mmg lah saya tak terdaya. saya membebel sorang2, cakap sorang2, hahahah mengamuk pasal kertas2 tu mahu terbang semuanya. then, suddenly, ada lah tukang kebun perempuan ni, tiba2 tegur saya. ya la, heran kali dia saya cakap sorang2 sama kertas, dia pun membantu lah saya mengangkat. time tu rasa nak peluk peluk ja dia. kalau tiada dia tadi, memang confirm lah kertas yang baru fotostat tu terbang melayang2.

then, habis kerja lepak di kafe. ada tender baru!! pasal makanan malas nak cerita, sebab mungkin akan dijadikan entri seterusnya. heheheh ada banyak benda nak cakap dengan kafeteria baru. bukan sebab kualiti dia teruk, tapi mahu share apa yang owner tu janji dengan kita sebagai pelajar IPG Kampus Tawau.

dalam jam 6 ptang, saya cepat2 balik bilik, sebab kalau sudah gelap lagi lah saya tidak berani mahu masuk asrama. terus saya mandi. punya lah cepat. hahahaha cuci rambut lagi. saya malas mahu lap di tandas gara2 penakut, terus ja lari ke bilik. ni la ni penakut punya pasal kan.

so, sekarang saya mahu berhenti menulis sdah, sebab saya mahu tidur awal.banyak kerja lagi yang harus dilakukan esok. till then everyone, ;)

kawan-kawan sekampus ku, cepat lah balik. rindu lah. tiada kawan saya sini.


Comments

Popular posts from this blog

aku demam, batuk, dan gatal2 satu badan;

hellooooooww meellooowww mashimellow watermelonlow,and bla bla bla..entah apa punya introduction. sangat tidak menarik. sampai aku rasa aku nak hentak kepala manja2 kat dinding. hari ni aku perlu aktifkan mood sakit aku. cian aku, entah berjangkit dari siapa la ni, sampai aku punya flu dan batuk2 timbul. semalam, ya ampun, punya susah mahu tidur. aku bersin non stop. bayangkan la aa..sampai aku rasa mahu cabut hidung aku malam tu juga, dan tidur dengan lena. dek kerana bersin yang x henti, sampai menganggu diriku untuk bermimpi yang indah2 bersama tersayang,aku bangun pagi tadi, macam mahu pengsan. semua berpusing2, sampai aku menangis sorang2 dalam bilik. Tsk..tsk.. T___T dah lah sekarang tidur sorang, memang sadis lah. seri ketuk pintu tadi pagi, dia dah siap p kuliah. aku pun buka pintu, dengan rambut menggerbang semacam, sumpah, kalau aku jalan2 jam 2 atau 3 pagi, orang sangka aku hantu. kwang3x.. aku gtaw aku tak p kuliah, dan sms si bebeh. minta simpati kunun. supaya ada kekuatan

Martabak Jawa Tawau;

tajuk entri macam resipi saja kan. walhal cerita dibawah ini tiada kaitan sama resipi samaada resipi hidup ataupun resipi yang mati. LOL. kurang dari lima minggu lagi aku akan bertapak di bumi Tawau. pejam celik, makan tidur, ketawa menangis, akhirnya 5 tahun lebih sudah di lalui. Alhamdullilah, aku masih bernafas lagi. banyak hal yang berubah dalam diri tapi yang terlalu obvious ialah berat badan. ya, semakin hari semakin gumuk! yes! pencapaian yang paling hebat sepanjang hidup. ayat aku macam bangga jak kan berat badan naik, tapi dalam hati siapa tahu. i sedih tau. dalam hati i meronta2 nak kuyuskan badan, tapi tiap kali i nampak makanan, i terus gembira. i lupa yang i bersedih sebab gemuk. menci tau makanan banyak sedap sedap, especially kat Tawau ni. boleh lah aku bagi gelaran tempat ni syurga makanan. dari nasi goreng lalap, ke es teller, ke bontot ayam (aii tiba tiba masuk list, huahuahua) dan yang paling penting, tadaaaaaaaaaaaaaaaaaa MARTABAK JAWA. ngeh ngeh ngeh Mar

SBE 4; SK Sri Gaya #1

Ini adalah Pengalaman Berasaskan Sekolah saya yang terakhir. dan kami memilih untuk pergi ke SK Sri Gaya. sepanjang empat kali SBE ini, mesti saya buat dengan roomate saya sendiri. alasan utama kami pergi sekolah ni adalah sekolah ni dekat dengan ofis bapa dia and mahu rasa pengalaman yang terbaru di sekolah kluster. so, ini dia cerita hari pertama di SK Sri Gaya; bangun sahur tadi jam 3.30 pagi. after that, sambung tidur. haha and kami lambat bangun lepas tu. terjaga dalam jam 6 pagi. okay, sangat kelam kabut. borang kami langsung belum isi. sampai saja sekolah, nasib baik belum mula perhimpunan lagi. cari mana Bilik Guru Besar dan sekali tengok di dalam, ada sudah beberapa guru pelatih lain yang buat SBE sana. dari IPG Keningau dan Kent. so, tidaklah kami berduaan ja di sekolah sepanjang minggu ni. GB buat temu bual dengan kami. dan dia tanya2 the previous school kami pergi.SK Sg Bedaun di Labuan, SK Weston di Beaufort, SK Likas di KK.then suddenly GB tu tanya. GB: Aik? kenapa boleh