Skip to main content

My Checklist Is Over!;

#1; ambil gambar. 

Alhamdulillah, biarpun tak semua tempat aku ambil, tapi ada juga termasuklah bergambar dengan Kak Lizan yang memang aku rapat since dia kerja di bahagian HEP, and sempat juga bergambar sama Encik Badrul di depan bilik KJ Pendidikan Islam dan Moral. haha! walhal sebenarnya time aku dan Rachel terkantoi sebab tengah berkatik2 disitu. ngeh ngeh ngeh.

With Kak Lizan
si penguat semangat untuk ambil gambar dan realisasikan checklist nombor 1 =) 
 #2; memaafkan yang menyakitkan hati 

Alhamdulillah. finally, aku sudah memaafkan semua. dan aku pun memang meminta ampun lah kepada yang pernah aku sakiti dalam sengaja dan tidak sengaja. well, sometimes apa yang aku buat di luar sedar aku. lepas buat baru pula sedar, tapi nak minta maafnya payah la pula. ego aku tinggi, and I admit it. tapi untuk hari yang terakhir di kampus, aku buang jauh2 segala yang negatif, aku simpan dalam hati semua yang baik baik saja. semoga kehidupan seterusnya lebih baik di kemudian hari.

 #3; main di padang

ihhhhh sekarang barulah terfikir, kenapakah ini checklist ada ni? haha ya ini dengan jujurnya, TIDAK BERJAYA! =P

#4; turun kuliah

haha ada beberapa hari aku escape turun kuliah. sebab aku malas bangun. ampunkan saya pihak HEP. semuanya diluar kawalan. mata aku memang manja betul la masa minggu2 terakhir itu. ya la, nanti tilam rindukan aku. jadi aku kasi puas lah tilam aku. eh apakes ayat ni seumpama 18sx? dush dush


#5; steamboat di asrama 

the final week, memang kami tiada sentuh pun pantri. ya la, memang tiada masa memasak. busy urus thesis yang sampai ke final day baru selesai, mengurus barang2 bertimbun lagi, and plus malam malam keluar makan sama boyfie. hahahaha! jadi bila ada masa memasak semua tu?

#6; senyum dengan semua orang yang dilalu 

gulp. ini tak la semua. yang aku kenal, for sure aku senyum. yang aku tak kenal, eh actually aku kenal semua, tapi mungkin semua tak kenal aku. jadi aku simpan senyuman aku. haha simpan untuk apa? save battery mulut ba =p

 #7; kurus 

naa ini la paling tidak berjaya. haha! apa matcam ni?

 #8; ronda tawau untuk makan 

haha dengan bantuan boyfie, hampir semua aku ronda bersama dia. name it! bakso? nasi lalap? mee tauhu? martabak jawa? haha semua nya sudah aku makan before balik. terimakasih la kepada dia yang sentiasa menjadi peneman aku makan few weeks before tinggalkan bumi Tawau.

 #9; cari jodoh 

part ini mulanya hanya untuk kasi cukup checklist, tapi tak sangka actually checklist ini paling berjaya antara semua. hahaha getek kan cakap paling berjaya? bukan lah, cuma aku kan berlaku jujur kepada semua pembaca blog. no tipu2. aku bahagia aku share kepada semua. bhuuu serupa artis gitu kan.

#10; live life to the fullest

and hey, memang sangat live life to the fullest! happy so much di hari terakhir di Tawau. dengan kawan dengan boyfie. memang sangat membahagiakan sehingga susah betul mau tinggalkan Tawau. sampai rasa macam nak sambung lagi bertahun2. tapi kalau dibagi peluang, macam aku tak sanggup terus bila memikirkan harus buat assignment, ambil exam, jalan kaki ke kuliah, ohmyyyyy =p

clap clap to myself =)


Comments

Popular posts from this blog

aku demam, batuk, dan gatal2 satu badan;

hellooooooww meellooowww mashimellow watermelonlow,and bla bla bla..entah apa punya introduction. sangat tidak menarik. sampai aku rasa aku nak hentak kepala manja2 kat dinding. hari ni aku perlu aktifkan mood sakit aku. cian aku, entah berjangkit dari siapa la ni, sampai aku punya flu dan batuk2 timbul. semalam, ya ampun, punya susah mahu tidur. aku bersin non stop. bayangkan la aa..sampai aku rasa mahu cabut hidung aku malam tu juga, dan tidur dengan lena. dek kerana bersin yang x henti, sampai menganggu diriku untuk bermimpi yang indah2 bersama tersayang,aku bangun pagi tadi, macam mahu pengsan. semua berpusing2, sampai aku menangis sorang2 dalam bilik. Tsk..tsk.. T___T dah lah sekarang tidur sorang, memang sadis lah. seri ketuk pintu tadi pagi, dia dah siap p kuliah. aku pun buka pintu, dengan rambut menggerbang semacam, sumpah, kalau aku jalan2 jam 2 atau 3 pagi, orang sangka aku hantu. kwang3x.. aku gtaw aku tak p kuliah, dan sms si bebeh. minta simpati kunun. supaya ada kekuatan

Martabak Jawa Tawau;

tajuk entri macam resipi saja kan. walhal cerita dibawah ini tiada kaitan sama resipi samaada resipi hidup ataupun resipi yang mati. LOL. kurang dari lima minggu lagi aku akan bertapak di bumi Tawau. pejam celik, makan tidur, ketawa menangis, akhirnya 5 tahun lebih sudah di lalui. Alhamdullilah, aku masih bernafas lagi. banyak hal yang berubah dalam diri tapi yang terlalu obvious ialah berat badan. ya, semakin hari semakin gumuk! yes! pencapaian yang paling hebat sepanjang hidup. ayat aku macam bangga jak kan berat badan naik, tapi dalam hati siapa tahu. i sedih tau. dalam hati i meronta2 nak kuyuskan badan, tapi tiap kali i nampak makanan, i terus gembira. i lupa yang i bersedih sebab gemuk. menci tau makanan banyak sedap sedap, especially kat Tawau ni. boleh lah aku bagi gelaran tempat ni syurga makanan. dari nasi goreng lalap, ke es teller, ke bontot ayam (aii tiba tiba masuk list, huahuahua) dan yang paling penting, tadaaaaaaaaaaaaaaaaaa MARTABAK JAWA. ngeh ngeh ngeh Mar

SBE 4; SK Sri Gaya #1

Ini adalah Pengalaman Berasaskan Sekolah saya yang terakhir. dan kami memilih untuk pergi ke SK Sri Gaya. sepanjang empat kali SBE ini, mesti saya buat dengan roomate saya sendiri. alasan utama kami pergi sekolah ni adalah sekolah ni dekat dengan ofis bapa dia and mahu rasa pengalaman yang terbaru di sekolah kluster. so, ini dia cerita hari pertama di SK Sri Gaya; bangun sahur tadi jam 3.30 pagi. after that, sambung tidur. haha and kami lambat bangun lepas tu. terjaga dalam jam 6 pagi. okay, sangat kelam kabut. borang kami langsung belum isi. sampai saja sekolah, nasib baik belum mula perhimpunan lagi. cari mana Bilik Guru Besar dan sekali tengok di dalam, ada sudah beberapa guru pelatih lain yang buat SBE sana. dari IPG Keningau dan Kent. so, tidaklah kami berduaan ja di sekolah sepanjang minggu ni. GB buat temu bual dengan kami. dan dia tanya2 the previous school kami pergi.SK Sg Bedaun di Labuan, SK Weston di Beaufort, SK Likas di KK.then suddenly GB tu tanya. GB: Aik? kenapa boleh