Skip to main content

Nadia Wedding Day;

One of my ex-classmate,and plus my bestfriend, and also geng aku dalam powerpuff girl dulu (buttercup) dah bertukar status menjadi isteri orang. dan dalam kami bertiga menjadi powerpuff girl time skolah, hanya aku seorang yang masih single. Hayati and Nadia dah pun married. hahaha! how time flies really fast sampai rasa, cepatnya masa berlalu sampai semua orang dah ada future masing masing.

as for me, aku baru saja tamat belajar. kerja pun belum. apatah lagi untuk plan secara serius untuk ke tahap seterusnya memang tiada la lagi. cuma plan biasa biasa tu ada. aku pegang kepada 'Kita Hanya Mampu Merancang, Tuhan Yang Menentukan' aku pasti jika niat dan perancangan tu baik, pasti Allah akan bantu =)

I tried to search gambar kami bertiga yang powerpuff girl tu tapi tiada. so just grab mana mana yag ada muka aku and Nadia masa darjah 6 (I know macam lame la ada group segala, but trust me, kamurang pun dulu kecik2 ada juga kan geng2 begitu! haha and sampai sekarang aku tak rasa group kami macamtu lame, sebab ianya jadi one of my best memories ever sepanjang hidup) 

Syafawati, NADIA, oh my that is me yang KURUS, and Elniziana

perhatian!; gambar di bawah ini semua aku ambil dari facebook Nadia dan yang lain lain. and plus, dah minta kebenaran okeh. entri ini sesungguhnya adalah sambungan daripada entri *click here*; Engangement Nadia pada tahun lalu. 
pre-wedding picture.
officially married.


my fave picture! sangat gorgeous gila gila! 
I SHOULD BE HERE!!!!!!!!!!!! =( =(
seriously, tertinggal wedding bestfriend is not my plan. memang aku tersangat sangat mahu datang, tapi tiket flight aku yang dibagi IPG adalah pada hari ahad dan yang sabtu dan jumaat sudah full. so, tak dapat aku catch up wedding ini. teringat dulu masa kecik2, selalu cakap nanti kalau kawin, aku mesti datang and bla bla bla. tapi, bila sudah betul2, kenapa aku tak datang ni????? =(

and to my sayang Nadia, 

Congratulations on your big day. semoga menjadi isteri yang mithali (haha!) dan juga menjadi ibu yang solehah kepada baby baby baby (saja tulis banyak kali, sebab I know, kamu akan ada banyak anak!). I saw your video kawin, and you know apa yang aku ketawa kan, sebab even di hari nikah pun, ko tak boleh serius juga ah. masih boleh ketawa! HAHA! sorry I couldn't make it on your big day. but trust me, jiwa dan raga aku ada di majlismu pada haritu. sampai aku selalu tengok2 fb mu dan laki mu untuk tengok gambar. haha lucky me, Seha sudah upload gambar satu album, so happy jua la. tapi aku pasti, happy aku tak sama dengan happy aku kalau aku berada di sana. ehem, nanti if my wedding day sampai, I hope you can make it. haha walaupun tarikhnya entah bila, tapi please please, kita yang powerpuff girl harus ada bersama-sama. uiseeehhhh =p once again, you will always be my cutest and gorgeous girlfriend walaupun dirimu sudah menjadi isteri orang. I love you Nadia =)



Comments

Popular posts from this blog

aku demam, batuk, dan gatal2 satu badan;

hellooooooww meellooowww mashimellow watermelonlow,and bla bla bla..entah apa punya introduction. sangat tidak menarik. sampai aku rasa aku nak hentak kepala manja2 kat dinding. hari ni aku perlu aktifkan mood sakit aku. cian aku, entah berjangkit dari siapa la ni, sampai aku punya flu dan batuk2 timbul. semalam, ya ampun, punya susah mahu tidur. aku bersin non stop. bayangkan la aa..sampai aku rasa mahu cabut hidung aku malam tu juga, dan tidur dengan lena. dek kerana bersin yang x henti, sampai menganggu diriku untuk bermimpi yang indah2 bersama tersayang,aku bangun pagi tadi, macam mahu pengsan. semua berpusing2, sampai aku menangis sorang2 dalam bilik. Tsk..tsk.. T___T dah lah sekarang tidur sorang, memang sadis lah. seri ketuk pintu tadi pagi, dia dah siap p kuliah. aku pun buka pintu, dengan rambut menggerbang semacam, sumpah, kalau aku jalan2 jam 2 atau 3 pagi, orang sangka aku hantu. kwang3x.. aku gtaw aku tak p kuliah, dan sms si bebeh. minta simpati kunun. supaya ada kekuatan

Martabak Jawa Tawau;

tajuk entri macam resipi saja kan. walhal cerita dibawah ini tiada kaitan sama resipi samaada resipi hidup ataupun resipi yang mati. LOL. kurang dari lima minggu lagi aku akan bertapak di bumi Tawau. pejam celik, makan tidur, ketawa menangis, akhirnya 5 tahun lebih sudah di lalui. Alhamdullilah, aku masih bernafas lagi. banyak hal yang berubah dalam diri tapi yang terlalu obvious ialah berat badan. ya, semakin hari semakin gumuk! yes! pencapaian yang paling hebat sepanjang hidup. ayat aku macam bangga jak kan berat badan naik, tapi dalam hati siapa tahu. i sedih tau. dalam hati i meronta2 nak kuyuskan badan, tapi tiap kali i nampak makanan, i terus gembira. i lupa yang i bersedih sebab gemuk. menci tau makanan banyak sedap sedap, especially kat Tawau ni. boleh lah aku bagi gelaran tempat ni syurga makanan. dari nasi goreng lalap, ke es teller, ke bontot ayam (aii tiba tiba masuk list, huahuahua) dan yang paling penting, tadaaaaaaaaaaaaaaaaaa MARTABAK JAWA. ngeh ngeh ngeh Mar

SBE 4; SK Sri Gaya #1

Ini adalah Pengalaman Berasaskan Sekolah saya yang terakhir. dan kami memilih untuk pergi ke SK Sri Gaya. sepanjang empat kali SBE ini, mesti saya buat dengan roomate saya sendiri. alasan utama kami pergi sekolah ni adalah sekolah ni dekat dengan ofis bapa dia and mahu rasa pengalaman yang terbaru di sekolah kluster. so, ini dia cerita hari pertama di SK Sri Gaya; bangun sahur tadi jam 3.30 pagi. after that, sambung tidur. haha and kami lambat bangun lepas tu. terjaga dalam jam 6 pagi. okay, sangat kelam kabut. borang kami langsung belum isi. sampai saja sekolah, nasib baik belum mula perhimpunan lagi. cari mana Bilik Guru Besar dan sekali tengok di dalam, ada sudah beberapa guru pelatih lain yang buat SBE sana. dari IPG Keningau dan Kent. so, tidaklah kami berduaan ja di sekolah sepanjang minggu ni. GB buat temu bual dengan kami. dan dia tanya2 the previous school kami pergi.SK Sg Bedaun di Labuan, SK Weston di Beaufort, SK Likas di KK.then suddenly GB tu tanya. GB: Aik? kenapa boleh