Skip to main content

stories of 2010;

so,inilah entry aku berkaitan my 2010. believe me, 2010 is never a easy year for me. been there,done that. full of laugh,smile, and of course tears. but, aku tidak mahu merungut di atas semua itu, sebab bila 2011 datang, semua yang berlaku akan jadi kenangan dan memori.

JANUARY

this is an enchanted month for me. seawal 1.1.10,sudah aku tersenyum gembira. dan hati berbunga.I know nampak sangat macam novel, be in a relationship with the date,but it's true. so,this month is FULL OF LOVES.and i am so happy. dan this month,aku busy with orientasi KPLI Jan 2010 (yang sekarang sudah dapat tahu negeri posting dorang,happy for them!)

FEBRUARY

we made a vacation! to Pulau Manukan, the best vacation I ever had. pergi pulau,independent gitu.masak sendiri lagi.thanks to Rachel yang prepare apa yang mahu dimakan. kami pergi berempat, tapi makanan di bawa macam 10 orang rombongan. tapi,habis la juga semua tu. then smbung lg our vacation to Labuan. aku jadi tourist guide ja.so this month is ALL ABOUT VACATION. and not to forget, Rachel and Mus fall in love dalam bulan ni.kihkihkih ;p

MARCH

going to Tenom.macam bulan ni saja baru balik Tenom bah. one of my aunty kawin.and also someone birthday.and for the first time, taking picture with the view of sunset.and also my SBE at SK Likas. and this month is ALL ABOUT KEEPING THE MEMORIES

APRIL

this month busy with campus life,and something happened.that turn my heart broken into pieces. but believe me, if this not happened, i will never know, that I am a strong girl and dan hati aku tidak mudah berpaling arah. and this month is BEING A STRONG GIRL

MAY

so, bulan Mei rasanya pun tiada yang interesting happened in me. aku teruskan hidup macam biasa. struggling for exam, pretend to be okay with everyone else,as usual maintain aktif di facebook walaupun exam dan banyak assignment. so this month is HOLD ON TO YOUR OWN FEELING

JUNE

jun holiday kan. so, mostly aku di rumah, sama juga 24 jam online. ada keluar berapa kali ja jalan2.itupun sama exclassmate. and for the first time balik asrama, dan seorang diri dalam asrama aku. which is, berada seorang diri adalah perkara yang paling menakutkan untuk aku. tapi aku berjaya mengharungi malam itu dengan jayanya. semua kerana tugasan aku untuk siapkan semua kerja untuk MPPB JUN 2010.and this month is FIND A SUNSHINE IN YOUR HEART

JULY

awal bulan agak busy with MPPB. aku pastikan diri aku sibuk betul2 sebab mahu lupakan semua yang terjadi dan cuba hold on. tapi, sometimes letting go is the best way. I decided to let him go, dan that was the hardest decision for this year. and i'm start my new life with smile and so on. and of course, Allah sentiasa bersama orang yang sabar.dan time ni aku mula gembira balik.and this month BELIEVE YOUR OWN HEART

AUGUST

my 21st birthday. wee-hoo, celebrating at Secret Recipe. dua kali lagi tu. so, itu memang paling best lah. pastu first time pegang jawatan yang sangat besar untuk batch aku. paling tidak boleh lupa semua tekanan yang aku terima. dan paling banyak pengajaran. dan bulan puasa lagi time ni, dan kami SBE di SK Sri Gaya. the best school ever and unforgettable. so, this month TURNING 21 =)

SEPTEMBER

so,ini adalah hari raya. dan daku rasanya tidak kemana-mana.sambut raya di Labuan saja. dan one of my cousin engangement. pastu for the first time, my parents also zana hantar aku balik Tawau guna kereta. singgah kundasang lagi mengimbau kenangan lama parents ku.dan also our class trip to Sandakan yang fabolous! dan sempat camping pengakap with KPLI. aduhh camping yang paling best la pernah aku pergi. so this month is COLOURFUL MONTH


OCTOBER

mula sudah masa untuk serius dengan campus life. full of micro and macro teaching.dan sangat mengecewakan until aku menangis. first time sepanjang aku berada di ipg, aku menangis pasal ilmu. wakakkaka..ya,tapi memang aku sangat kecewa dengan diri aku. i want to do my best tapi it's turn to hell =( so this month is NEVER GIVE UP WITH CAMPUS LIFE.

NOVEMBER

as usual, exam week ada di bulan ni. and aku memang study berabis lah. haha entah kenapa ada timbul keinsafan.dan final holiday bermula. dan tiada apa yang menarik sudah lepas tu. sebab aku di rumah sahaja. makan online tidur. kwang3x so this month is PLEASURING MYSELF

DECEMBER

okay, tell you,disember aku sangat mencabar. melawan perasaan dan emosi sendiri bukan senang. so, my december punya post,akan d postponed, sbb belum habis kan lagi ni bulan. manataw ada something happened ka, yang bole buat disember aku lain macam sikit. so, till then =)

to be continue..........



Comments

tqa said…
best! i loike :)
anyways, b strong mem! something great will happen 1 fine day.
happy new year!
ngee thanks tqa :)
i will.
happy new year too

Popular posts from this blog

aku demam, batuk, dan gatal2 satu badan;

hellooooooww meellooowww mashimellow watermelonlow,and bla bla bla..entah apa punya introduction. sangat tidak menarik. sampai aku rasa aku nak hentak kepala manja2 kat dinding. hari ni aku perlu aktifkan mood sakit aku. cian aku, entah berjangkit dari siapa la ni, sampai aku punya flu dan batuk2 timbul. semalam, ya ampun, punya susah mahu tidur. aku bersin non stop. bayangkan la aa..sampai aku rasa mahu cabut hidung aku malam tu juga, dan tidur dengan lena. dek kerana bersin yang x henti, sampai menganggu diriku untuk bermimpi yang indah2 bersama tersayang,aku bangun pagi tadi, macam mahu pengsan. semua berpusing2, sampai aku menangis sorang2 dalam bilik. Tsk..tsk.. T___T dah lah sekarang tidur sorang, memang sadis lah. seri ketuk pintu tadi pagi, dia dah siap p kuliah. aku pun buka pintu, dengan rambut menggerbang semacam, sumpah, kalau aku jalan2 jam 2 atau 3 pagi, orang sangka aku hantu. kwang3x.. aku gtaw aku tak p kuliah, dan sms si bebeh. minta simpati kunun. supaya ada kekuatan

SBE 4; SK Sri Gaya #1

Ini adalah Pengalaman Berasaskan Sekolah saya yang terakhir. dan kami memilih untuk pergi ke SK Sri Gaya. sepanjang empat kali SBE ini, mesti saya buat dengan roomate saya sendiri. alasan utama kami pergi sekolah ni adalah sekolah ni dekat dengan ofis bapa dia and mahu rasa pengalaman yang terbaru di sekolah kluster. so, ini dia cerita hari pertama di SK Sri Gaya; bangun sahur tadi jam 3.30 pagi. after that, sambung tidur. haha and kami lambat bangun lepas tu. terjaga dalam jam 6 pagi. okay, sangat kelam kabut. borang kami langsung belum isi. sampai saja sekolah, nasib baik belum mula perhimpunan lagi. cari mana Bilik Guru Besar dan sekali tengok di dalam, ada sudah beberapa guru pelatih lain yang buat SBE sana. dari IPG Keningau dan Kent. so, tidaklah kami berduaan ja di sekolah sepanjang minggu ni. GB buat temu bual dengan kami. dan dia tanya2 the previous school kami pergi.SK Sg Bedaun di Labuan, SK Weston di Beaufort, SK Likas di KK.then suddenly GB tu tanya. GB: Aik? kenapa boleh

Martabak Jawa Tawau;

tajuk entri macam resipi saja kan. walhal cerita dibawah ini tiada kaitan sama resipi samaada resipi hidup ataupun resipi yang mati. LOL. kurang dari lima minggu lagi aku akan bertapak di bumi Tawau. pejam celik, makan tidur, ketawa menangis, akhirnya 5 tahun lebih sudah di lalui. Alhamdullilah, aku masih bernafas lagi. banyak hal yang berubah dalam diri tapi yang terlalu obvious ialah berat badan. ya, semakin hari semakin gumuk! yes! pencapaian yang paling hebat sepanjang hidup. ayat aku macam bangga jak kan berat badan naik, tapi dalam hati siapa tahu. i sedih tau. dalam hati i meronta2 nak kuyuskan badan, tapi tiap kali i nampak makanan, i terus gembira. i lupa yang i bersedih sebab gemuk. menci tau makanan banyak sedap sedap, especially kat Tawau ni. boleh lah aku bagi gelaran tempat ni syurga makanan. dari nasi goreng lalap, ke es teller, ke bontot ayam (aii tiba tiba masuk list, huahuahua) dan yang paling penting, tadaaaaaaaaaaaaaaaaaa MARTABAK JAWA. ngeh ngeh ngeh Mar