Skip to main content

Aeroplane to Bus to Speedboat;

cuti akhir semester telah tiba, and confirm aku sangat tidak sabar. haha walaupun tak sabar, flight yang kampus bagi aku, adalah hari sabtu pagi. jadi mau tak mau aku bersabar juga ni. lucky me, ada bas yang diuruskan oleh Exco Pengangkutan untuk pergi ke airport. jadi dapat juga save budget.

seawal jam 5.30 pagi, aku sudah buat packing yang terakhir dan kemas bilik yang last, i'm not sure samaada bilik tu diiktiraf sudah kemas or not, sebab akan ada checking bilik samaada kami betul2 kasi kosong atau tidak. dalam aku bersiap tu, sempat juga aku breakfast dengan milo and butter bun. risau kalau terlapar nanti on the way ke KK.

urusan check in luggage selesai, tapi part mau security checking tu agak strict sikit. haha rasa macam nak ke luar negara. habis luggage aku kena selongkar. and end up dorang jumpa dalam tu amplang, hello kitty, beberapa jenis brooch, and make-up. heh.

Airport Tawau
bye bye bandar Tawau ;D
aku saja masuk lambat dalam flight sebab aku punya seat depan sekali.mula-mula, aku kecewa sebab aku dapat tiket Air Asia. sebab before this, aku dapat MAS. dan senang mau connect flight ke Labuan.tapi if guna Air Asia, aku kena tukar flight lagi,naik teksi lagi, and so on =_=' tapi masa di dalam tu, tiba2 kena bagi makanan. wakakakakaka.. aku kalau bab makanan, memang bole menimbulkan kegembiraan, and yeaaahh! naik Air Asia lagi best!


sedap juga ni. serius, boleh tahan rasa dia
sampai KK, aku diambil oleh Kak Intan dan sementara tunggu bas aku jam 12.30 tengahari, aku stay rumah dia ;) main2 dengan her son, had lunch there. tepat jam 11.45 gitu, aku dihantar ke stesen bas Menumbok

Audi and Aufa
safely arrived at Labuan jam 4 petang dan terus ke Ujana Kewangan. sana aku kena fitting baju kurung aku for my cousin wedding. risau juga kalau tidak muat.mana tau makin gemuk. tapi nasib baik muat ba. dalam kesempatan aku, aku pergi satu kedai dimana ada jual novel yang sudah dibaca dengan harga yang sangat sangat murah. and tadaaaa, aku berjaya beli dengan harga rm14.

dua novel=rm14
and that's all. my journey to Labuan memang jauh selalunya. perlu naik aeroplane, bas, and also speedboat. 

Comments

Popular posts from this blog

ISU PENEMPATAN PELAJAR-PELAJAR LEPASAN IPG AMBILAN JANUARI 2009

Aku copy paste status ini dari group PISMP AMBILAN JANUARI 2009 =D

KEHADIRAN:

1) Datuk Ir. Dr. Wee Ka Siong
2) Dr Rodziah (Timbalan Pengarah Bahagian Pengurusan Sekolah Harian)
3) 2 orang wakil Bahagian Pengurusan Sumber Manusia
4) 7 orang wakil pelajar IPG Ambilan Jan 09

TEMPAT: Bilik Mesyuarat Pejabat Timbalan Menteri Pelajaran, PUTRAJAYA

PENEMPATAN
- Habis IV & Penilaian Khas, SPP akan buat mesyuarat bagi menentukan siapa yang lulus/ gagal. Bagi penilaian khas, anda sememangnya akan lulus.
- Kemudian SPP akan beri nama kepada BPSM (Jangkaan siap dalam masa 2 minggu)
- Daripada BPSM, nama akan diberi ke BPSH untuk penempatan.
- Data untuk pengagihan penempatan sudah ada, namun BPSH perlu menguruskan pertukaran guru-guru sedia ada terlebih dahulu baru boleh laksanakan penempatan.
- Rakan-rakan interim kemungkinan besar akan dikekalkan di sekolah anda berkhidmat sekarang.

SEBAB PENEMPATAN LEWAT
- Kes Lahad Datu (Perkara luar jangka), KPM & SPP tidak boleh pinggirkan Sabah.
- Sistem open mark…

Martabak Jawa Tawau;

tajuk entri macam resipi saja kan. walhal cerita dibawah ini tiada kaitan sama resipi samaada resipi hidup ataupun resipi yang mati. LOL.

kurang dari lima minggu lagi aku akan bertapak di bumi Tawau. pejam celik, makan tidur, ketawa menangis, akhirnya 5 tahun lebih sudah di lalui. Alhamdullilah, aku masih bernafas lagi. banyak hal yang berubah dalam diri tapi yang terlalu obvious ialah berat badan. ya, semakin hari semakin gumuk! yes! pencapaian yang paling hebat sepanjang hidup.
ayat aku macam bangga jak kan berat badan naik, tapi dalam hati siapa tahu. i sedih tau. dalam hati i meronta2 nak kuyuskan badan, tapi tiap kali i nampak makanan, i terus gembira. i lupa yang i bersedih sebab gemuk. menci tau makanan banyak sedap sedap, especially kat Tawau ni. boleh lah aku bagi gelaran tempat ni syurga makanan. dari nasi goreng lalap, ke es teller, ke bontot ayam (aii tiba tiba masuk list, huahuahua) dan yang paling penting, tadaaaaaaaaaaaaaaaaaa MARTABAK JAWA. ngeh ngeh ngeh
lagi sedap …

Lawatan Benchmarking Bina Insan Guru Fasa 6

so, ini adalah Bina Insan Guru kami yang terakhir before menamatkan hidup sebagai guru pelatih di kampus. tapi ada tinggal satu lagi iaitu ceramah yang akan diadakan dalam minggu depan. well if Bina Insan Guru memang macam-macam aktiviti ada. kebanyakkannya semua memberi input dan pengajaran yang baru buat aku,tak kira lah dari segi apa sekali pun.
kami bertolak seawal jam 7.15pagi dari kampus ke SK Holy Trinity. pemilihan sekolah ini pun berdasarkan kriteria program BIG kali ini iaitu benchmarking guru cemerlang. bersesuaian pula pemilihan guru cemerlang itu adalah bekas pensyarah jabatan kami sendiri iaitu Encik Santhiran a/l Arumugam.
entri kali ini penuh gambar, so just go with the flow with me everyone;




sekolah ini super duper cantik! and sangat sesuai untuk ambil ambil gambar, so aku pun tak lepaskan peluang la juga untuk snap kan.





bila tamat Bina Insan Guru ini selalunya kena buat refleksi. haha erk, belum mula pun buat =_='