Skip to main content

and perhaps, this is called sightseeing in Labuan?;

sudah menjadi kebiasaan untuk aku, kalau mahu balik Tawau sudah esoknya, malam mesti mahu sightseeing di Labuan. since Labuan ni, kalau malam entah mahu pergi mana melainkan ke Ujana Kewangan, kami pun pergi la ke sana. aku kalau ke sana, tempat pertama mesti tengok coklat.kalau mahu pergi tengok baju, and what-so-ever, memang bukan aku la tu =)

tapi, kalau tiada fulus, memang tidak terbeli juga apa-apa coklat. macam mahal ja semua. then beli coklat harga rm8.80, macam tidak berbaloi pula. so, cuci mata saja dan kenyang lah perut. actually, ramai juga yang pesan mahu minta belanja coklat, bukan lah aku kedekut ka apa, tapi fyi, aku ni masih study, so mahu belikan kamu coklat secara percuma, sorry banyak-banyak.belum masanya lagi. tunggulah aku sudah kerja, and kahwin sama orang kaya, boleh lah aku beramal jariah coklat kepada kamu yer.

dari menghabiskan duit beli perfume dan coklat yang memang sama sekali tidak berbaloi (mengikut aku, lah) so, aku pun pergi lah airport untuk jalan-jalan makan mcD. =) and agak terkejut sebab Old Town sekarang sudah buka di Labuan!!! yeah~ tapi, tak juga aku pergi makan sana. nasi lemak dengan harga rm10.50 sangat tidak berbaloi dengan rasanya. hahaha sebab di rumah hari hari mama masak nasi lemak yang lagi superb! tapi kalau sekali sekala mahu makan tu, and plus duit banyak, boleh lah juga bah pergi.


full house malam ni. unbelievable!
so, kembali ke tujuan asal, aku memang mahu makan MCD. haha selalu order double cheeseburger or quarter pounder, tapi this night mahu rasa pula Big Mac. dari dulu mahu tahu apa bezanya burger ni dari semua, so apa yang aku simpulkan, aku rasa aku suka lagi Big Mac. sebab sayur nya boleh aku makan, and tiada pickles!
Big Mac
all time favorite, fries
sangat puas hati sebab perut kenyang dengan burger. and sangat suka fries di McD berbanding di tempat lain. crispy, panjang2 lagi. weeehoooo! and please, bukalah francais di Tawau!!! jadi tak lah selalu mengidam  saja kalau di hostel

Comments

Anonymous said…
mengidam la lagi lepas ni.. :P
ya la..
apa bole bwt..
bulan mei baru cuti.
sabar duhai hati~
wow labuan da ada old town..dulu pnah tinggal stahun kat sna, x pnah dpt rasa old town..wow ini membuatkan sy mau p labuan ni, jalan2 hehe..
hehehe bah marilah ke Labuan =)

Popular posts from this blog

aku demam, batuk, dan gatal2 satu badan;

hellooooooww meellooowww mashimellow watermelonlow,and bla bla bla..entah apa punya introduction. sangat tidak menarik. sampai aku rasa aku nak hentak kepala manja2 kat dinding. hari ni aku perlu aktifkan mood sakit aku. cian aku, entah berjangkit dari siapa la ni, sampai aku punya flu dan batuk2 timbul. semalam, ya ampun, punya susah mahu tidur. aku bersin non stop. bayangkan la aa..sampai aku rasa mahu cabut hidung aku malam tu juga, dan tidur dengan lena. dek kerana bersin yang x henti, sampai menganggu diriku untuk bermimpi yang indah2 bersama tersayang,aku bangun pagi tadi, macam mahu pengsan. semua berpusing2, sampai aku menangis sorang2 dalam bilik. Tsk..tsk.. T___T dah lah sekarang tidur sorang, memang sadis lah. seri ketuk pintu tadi pagi, dia dah siap p kuliah. aku pun buka pintu, dengan rambut menggerbang semacam, sumpah, kalau aku jalan2 jam 2 atau 3 pagi, orang sangka aku hantu. kwang3x.. aku gtaw aku tak p kuliah, dan sms si bebeh. minta simpati kunun. supaya ada kekuatan

Martabak Jawa Tawau;

tajuk entri macam resipi saja kan. walhal cerita dibawah ini tiada kaitan sama resipi samaada resipi hidup ataupun resipi yang mati. LOL. kurang dari lima minggu lagi aku akan bertapak di bumi Tawau. pejam celik, makan tidur, ketawa menangis, akhirnya 5 tahun lebih sudah di lalui. Alhamdullilah, aku masih bernafas lagi. banyak hal yang berubah dalam diri tapi yang terlalu obvious ialah berat badan. ya, semakin hari semakin gumuk! yes! pencapaian yang paling hebat sepanjang hidup. ayat aku macam bangga jak kan berat badan naik, tapi dalam hati siapa tahu. i sedih tau. dalam hati i meronta2 nak kuyuskan badan, tapi tiap kali i nampak makanan, i terus gembira. i lupa yang i bersedih sebab gemuk. menci tau makanan banyak sedap sedap, especially kat Tawau ni. boleh lah aku bagi gelaran tempat ni syurga makanan. dari nasi goreng lalap, ke es teller, ke bontot ayam (aii tiba tiba masuk list, huahuahua) dan yang paling penting, tadaaaaaaaaaaaaaaaaaa MARTABAK JAWA. ngeh ngeh ngeh Mar

SBE 4; SK Sri Gaya #1

Ini adalah Pengalaman Berasaskan Sekolah saya yang terakhir. dan kami memilih untuk pergi ke SK Sri Gaya. sepanjang empat kali SBE ini, mesti saya buat dengan roomate saya sendiri. alasan utama kami pergi sekolah ni adalah sekolah ni dekat dengan ofis bapa dia and mahu rasa pengalaman yang terbaru di sekolah kluster. so, ini dia cerita hari pertama di SK Sri Gaya; bangun sahur tadi jam 3.30 pagi. after that, sambung tidur. haha and kami lambat bangun lepas tu. terjaga dalam jam 6 pagi. okay, sangat kelam kabut. borang kami langsung belum isi. sampai saja sekolah, nasib baik belum mula perhimpunan lagi. cari mana Bilik Guru Besar dan sekali tengok di dalam, ada sudah beberapa guru pelatih lain yang buat SBE sana. dari IPG Keningau dan Kent. so, tidaklah kami berduaan ja di sekolah sepanjang minggu ni. GB buat temu bual dengan kami. dan dia tanya2 the previous school kami pergi.SK Sg Bedaun di Labuan, SK Weston di Beaufort, SK Likas di KK.then suddenly GB tu tanya. GB: Aik? kenapa boleh