Skip to main content

Practicum Diary: Day 13;

baru ada masa update sebab busy okay siapkan semua kerja untuk final observation. setakat ni, happy dengan markah observe yang lalu from pensyarah and guru pembimbing tapi tak bermakna, saya berhenti untuk berusaha kan. so, kena fighting lebih dan all out for besok. semua teguran harus diperbaiki besok. wish me lucks!

awal pagi, darah aku dah naik berabis. sebab aku dan Seri kena ganti kelas untuk kelas *tet*. nama kelas dirahsiakan. ngam2 kelas PJ tadi kami ganti, so ajak lah dorang main2. punyalah susah mahu kawal. kau teriak lah, kau marah lah dorang, no feeling ni. masih boleh ketawa. masih boleh bertumbuk2 lagi sesama sendiri. suppose to be aku mahu ajar banyak game, tapi hujan kan, terpaksa masuk kelas. time ni lah dorang semua sangat tidak dapat dicontrol. semua lah juga mahu pergi tandas, pergi cuci tangan. omg, memang aku marah gila lah. sikit2 mahu bertumbuk, bergaduh lah apa lah. then ada juga yang sengaja mintapuji buat hal untuk dimarah. argh............. memang tension gila tadi.

then lepas dari kelas tu, rehat kejap di bilik guru. tarik nafas, hembus~~~then baru sambung masuk kelas 5 Kreatif dengan Seri untuk projek Kelab Pendidikan Seni Visual. so this is what we do. haha aku tukang ambil gambar sebab idea ni semua dari Seri kan. so, aku tolong2 dorang buat, tukang bagi komen kerja murid, kasi ketawa apa yang murid buat. dush dush dush. macam kawan2 sudah dorang ini aku buat.

Cikgu Masrina menerangkan cara2 nya
hasil kerja lelaki
hasil kerja perempuan
menjemur hasil kerja
lepas tu, aku suruh dorang masuk kelas untuk ambil gambar dengan semua. ya la, hari ni last sudah masuk dan mengajar kelas dorang. lagipun dorang juga yang balik2 minta diambil gambar, atas alasan "cikgu, ambil gambar kami banyak2, supaya cikgu ingat kami. jadi bila tengok gambar, cikgu ingatlah kami semua" argh budak2 ni pandai la ba juga mahu berkata-kata. buat aku terharu ja tadi =/

not only that, dorang juga betul-betul sudah latihan nasyid untuk lagu yang ada nama aku tu. sangat sweet. balik2 tanya ni bila dorang dapat nyanyi untuk aku. so, lepas gambar2 tu, aku pun suruh dorang nyanyi. and of course, aku ada ambil video tu, dan sudah di upload di facebook! =) so yang ada add aku, boleh lah check tu video.

sila cari dimana saya! ;p
selepas dari kelas, balik bilik guru,and prepare diri untuk kena observe oleh guru pembimbing di kelas yang sama juga. haha. tercungap2 juga aku harini. tapi aku gagahkan diri juga. tak boleh mahu mengalah awal.and i'm so happy, markah aku juga okay. kelmarin kena observe atas 80, and today pun sama juga. tinggal esok lagi, harap2 atas 80 juga. 

dalam aku kena observe tu, sempat lagi murid aku tanya;
"cikgu,bila mahu bagi alamat facebook cikgu?"
terus aku buat muka geram ni sama dia. wahahahah ya la, sana juga bertanya time aku di observe.dan gara-gara mimik muka aku tadi, asal murid tu jumpa aku mesti dia akan ingat tu mimik muka. apalah dorang ni. ish. membuli cikgu.

petang itu pula, kami start colour mural kami. yehaaaaaaaaaaa.. walaupun penat, tapi tetap juga bertahan. yang penting kerja siap, dan malas mahu tangguh lagi. time ni juga, ramai budak yang aku ajar di sesi pagi ada, dan sibuk lah juga mahu menolong. tapi aku tak marah, lagi suka. haha cepat lah kerja kami siap kalau dorang tolong warna kan.

kalau tak dibagi mewarna, merajuk pula. so, bagi ja berus, warna bagus2. memandangkan aku perlu buat laporan projek, aku suruh one of my student pergi ambil gambar kami mencat. ah, time ni lah juga semua berebut mahu pegang tu dslr. tapi, aku bagi amanat kepada seorang tu saja. sebab dia macam arif pasal kamera dslr kan. 

"bah, ambil gambar cikgu mencat2 ni, bukan gambar kamu berpeace2 sana"
dan murid tu pun dengar, ambil gambar aku punya sikit, gambar dorang yang bertimbun. kalau budak2 pegang kamera, mcm2 dorang gambar. lubang hidung lah, gambar tangan lah, sakit kepala aku tengok.okay, jom tengok gambar yang murid aku ambil dulu
mari mencat guna baju pengakap
menolong ka mengacau? haha
budak nakal tapi disayang
4.30 petang pemandu teksi aku datang ambil. so tunggu lah diluar sekolah. then student aku pun ikut juga ni. siap kasi main aku lagi. punya main geram. budak2 punya tipu pun aku boleh percaya! haha lurus kebendulan tul

murid:"cikgu, kami ikut cikgu balik aa"
aku:"cikgu balik guna teksi ni"
murid:"ya la, ikut lah juga. kami duduk di belakang."
aku:"eee, janganlah. nda muat tu teksi"
murid:"mahu ikut cikgu juga"
aku: *menahan kegeraman*

bolehnya aku anggap dorang betul2 mahu ikut tu teksi. padahal dorang main2 ja ni. isk aku ni. hahahaha lucu bila ingat betapa aku geram tadi. then sampai ja teksi aku, dorang ikut ni, dan pura2 pergi buka pintu teksi. haha time tu aku bising lagi "eh, kamu ba, janganlah ikut cikgu". haha dorang ketawa ja tengok aku. then dorang bukakan aku pintu, and siap teriak "bye bye cikgu" aku pun buat muka "ya..ya..babai kamu"
pastu, my driver teksi cakap "cikgu banyak peminat kan di sekolah, hari2 ada saja yang menghantar" aku pun tak tahu apa mahu cakap =_=' sampai rumah, berkakai pula siapkan bbm untuk esok.

okay, penat menulis.panjang gila. bye!

Comments

Popular posts from this blog

aku demam, batuk, dan gatal2 satu badan;

hellooooooww meellooowww mashimellow watermelonlow,and bla bla bla..entah apa punya introduction. sangat tidak menarik. sampai aku rasa aku nak hentak kepala manja2 kat dinding. hari ni aku perlu aktifkan mood sakit aku. cian aku, entah berjangkit dari siapa la ni, sampai aku punya flu dan batuk2 timbul. semalam, ya ampun, punya susah mahu tidur. aku bersin non stop. bayangkan la aa..sampai aku rasa mahu cabut hidung aku malam tu juga, dan tidur dengan lena. dek kerana bersin yang x henti, sampai menganggu diriku untuk bermimpi yang indah2 bersama tersayang,aku bangun pagi tadi, macam mahu pengsan. semua berpusing2, sampai aku menangis sorang2 dalam bilik. Tsk..tsk.. T___T dah lah sekarang tidur sorang, memang sadis lah. seri ketuk pintu tadi pagi, dia dah siap p kuliah. aku pun buka pintu, dengan rambut menggerbang semacam, sumpah, kalau aku jalan2 jam 2 atau 3 pagi, orang sangka aku hantu. kwang3x.. aku gtaw aku tak p kuliah, dan sms si bebeh. minta simpati kunun. supaya ada kekuatan

Martabak Jawa Tawau;

tajuk entri macam resipi saja kan. walhal cerita dibawah ini tiada kaitan sama resipi samaada resipi hidup ataupun resipi yang mati. LOL. kurang dari lima minggu lagi aku akan bertapak di bumi Tawau. pejam celik, makan tidur, ketawa menangis, akhirnya 5 tahun lebih sudah di lalui. Alhamdullilah, aku masih bernafas lagi. banyak hal yang berubah dalam diri tapi yang terlalu obvious ialah berat badan. ya, semakin hari semakin gumuk! yes! pencapaian yang paling hebat sepanjang hidup. ayat aku macam bangga jak kan berat badan naik, tapi dalam hati siapa tahu. i sedih tau. dalam hati i meronta2 nak kuyuskan badan, tapi tiap kali i nampak makanan, i terus gembira. i lupa yang i bersedih sebab gemuk. menci tau makanan banyak sedap sedap, especially kat Tawau ni. boleh lah aku bagi gelaran tempat ni syurga makanan. dari nasi goreng lalap, ke es teller, ke bontot ayam (aii tiba tiba masuk list, huahuahua) dan yang paling penting, tadaaaaaaaaaaaaaaaaaa MARTABAK JAWA. ngeh ngeh ngeh Mar

SBE 4; SK Sri Gaya #1

Ini adalah Pengalaman Berasaskan Sekolah saya yang terakhir. dan kami memilih untuk pergi ke SK Sri Gaya. sepanjang empat kali SBE ini, mesti saya buat dengan roomate saya sendiri. alasan utama kami pergi sekolah ni adalah sekolah ni dekat dengan ofis bapa dia and mahu rasa pengalaman yang terbaru di sekolah kluster. so, ini dia cerita hari pertama di SK Sri Gaya; bangun sahur tadi jam 3.30 pagi. after that, sambung tidur. haha and kami lambat bangun lepas tu. terjaga dalam jam 6 pagi. okay, sangat kelam kabut. borang kami langsung belum isi. sampai saja sekolah, nasib baik belum mula perhimpunan lagi. cari mana Bilik Guru Besar dan sekali tengok di dalam, ada sudah beberapa guru pelatih lain yang buat SBE sana. dari IPG Keningau dan Kent. so, tidaklah kami berduaan ja di sekolah sepanjang minggu ni. GB buat temu bual dengan kami. dan dia tanya2 the previous school kami pergi.SK Sg Bedaun di Labuan, SK Weston di Beaufort, SK Likas di KK.then suddenly GB tu tanya. GB: Aik? kenapa boleh