Skip to main content

My De Suprise Birthday;

entri kali ini merupakan entri yang sepatutnya di buat beberapa hari lalu lagi, tapi disebabkan tukang penulis punya laptop mempunyai masalah, dan juga busy la sangat, makanaya dengan bantuan laptop Seri dapat lah entri ini ditulis. 

first of all, sorry Rachel sebab lambat buat entri pasal bday ko. haha utk pengetahuan semua, Rachel adalah best friend aku and plus orang yang paling rajin suruh aku update blog. haha kira dia la ni, antara penyumbang semangat untuk aku terus kekal menulis benda yang merepek disini.

aku dan wanti memang plan mau buat surprise bday Rachel lain daripada lain. al-maklumlah kalau buat ngam2 hari bday  tu terlalu klise ba orang bilang. so sengaja buat sehari lebih awal. tapi perjalanan menuju ke surprise bday nya ini sangat lah tragik. haha 

#1; plan mau bawa Farhana beli kek. tapi since dia balik, so, kami terpaksa kasi tangguh bday clbration tu.  sedih juga lah. huhuhu tapi lepastu Farhana jadi balik juga pada hari kejadian. see, kalau sudah mau buat benda baik,Allah memang akan bagi jalan =)

#2: lepastu dengar cerita itu kek siap terbalik dua kali lagi gara2 Farhana break mengejut demi mengelak kereta. ish sapa lah pemandu yang bikin panas tu. grrr!

#3; malam tu pula ada penutupan minggu gerko. so plannya, balik dari tu pura2 konon mengajak si Rachel tengok wayang di bilik. haha part paling lucu, plan tengok wayang jak, tapi Rachel siap tambah lagi mau menggoreng cucur bilis la, apa la. haha! 

#4; sampai asrama, kelam kabut lagi, siapa yang mau ambil kek dari kereta. al maklumlah risau si Rachel keluar masuk bilik. karang terkantoi susah juga kan. at the end, si Otai juga jadi mangsa. on the way ambil kek, boleh lagi alarm berbunyi. haha adeii

#5; mula2 suruh dorang Otai dan Farhana tunggu di bilik TV yang dimana TV nya tak boleh buka sebab suis rosak. hahaha! jadi kunun tunggu hint dari kami, if di sms naik, baru naik. so, aku pun panggil la Rachel pergi bilik. sekalinya, si Rachel ni sakit pula tonselnya.

#6; naaa! bertukar lagi plan. mau tak mau terpaksa lah men serbu ja biliknya sambil bawa kek dan nyanyi2. haha dan begitulah surprise bday Rachel berlaku. yehhaaaa

#7; as usual, sesi peluk2 berlaku, potong2 kek, wish2, lepastu sesi ambil gambar, dan melepak =)

My De @ Rachel. sorry satu saja gambar dapat diupload. yang lain semuanya censored. haha you know, perempuan asrama punya attire? well then, good kerana memahami =p
HAPPY 23rd BIRTHDAY MY DE.
Semoga Happy Selalu.
And please please please move on!
I love you! =)

Comments

Popular posts from this blog

aku demam, batuk, dan gatal2 satu badan;

hellooooooww meellooowww mashimellow watermelonlow,and bla bla bla..entah apa punya introduction. sangat tidak menarik. sampai aku rasa aku nak hentak kepala manja2 kat dinding. hari ni aku perlu aktifkan mood sakit aku. cian aku, entah berjangkit dari siapa la ni, sampai aku punya flu dan batuk2 timbul. semalam, ya ampun, punya susah mahu tidur. aku bersin non stop. bayangkan la aa..sampai aku rasa mahu cabut hidung aku malam tu juga, dan tidur dengan lena. dek kerana bersin yang x henti, sampai menganggu diriku untuk bermimpi yang indah2 bersama tersayang,aku bangun pagi tadi, macam mahu pengsan. semua berpusing2, sampai aku menangis sorang2 dalam bilik. Tsk..tsk.. T___T dah lah sekarang tidur sorang, memang sadis lah. seri ketuk pintu tadi pagi, dia dah siap p kuliah. aku pun buka pintu, dengan rambut menggerbang semacam, sumpah, kalau aku jalan2 jam 2 atau 3 pagi, orang sangka aku hantu. kwang3x.. aku gtaw aku tak p kuliah, dan sms si bebeh. minta simpati kunun. supaya ada kekuatan

SBE 4; SK Sri Gaya #1

Ini adalah Pengalaman Berasaskan Sekolah saya yang terakhir. dan kami memilih untuk pergi ke SK Sri Gaya. sepanjang empat kali SBE ini, mesti saya buat dengan roomate saya sendiri. alasan utama kami pergi sekolah ni adalah sekolah ni dekat dengan ofis bapa dia and mahu rasa pengalaman yang terbaru di sekolah kluster. so, ini dia cerita hari pertama di SK Sri Gaya; bangun sahur tadi jam 3.30 pagi. after that, sambung tidur. haha and kami lambat bangun lepas tu. terjaga dalam jam 6 pagi. okay, sangat kelam kabut. borang kami langsung belum isi. sampai saja sekolah, nasib baik belum mula perhimpunan lagi. cari mana Bilik Guru Besar dan sekali tengok di dalam, ada sudah beberapa guru pelatih lain yang buat SBE sana. dari IPG Keningau dan Kent. so, tidaklah kami berduaan ja di sekolah sepanjang minggu ni. GB buat temu bual dengan kami. dan dia tanya2 the previous school kami pergi.SK Sg Bedaun di Labuan, SK Weston di Beaufort, SK Likas di KK.then suddenly GB tu tanya. GB: Aik? kenapa boleh

Martabak Jawa Tawau;

tajuk entri macam resipi saja kan. walhal cerita dibawah ini tiada kaitan sama resipi samaada resipi hidup ataupun resipi yang mati. LOL. kurang dari lima minggu lagi aku akan bertapak di bumi Tawau. pejam celik, makan tidur, ketawa menangis, akhirnya 5 tahun lebih sudah di lalui. Alhamdullilah, aku masih bernafas lagi. banyak hal yang berubah dalam diri tapi yang terlalu obvious ialah berat badan. ya, semakin hari semakin gumuk! yes! pencapaian yang paling hebat sepanjang hidup. ayat aku macam bangga jak kan berat badan naik, tapi dalam hati siapa tahu. i sedih tau. dalam hati i meronta2 nak kuyuskan badan, tapi tiap kali i nampak makanan, i terus gembira. i lupa yang i bersedih sebab gemuk. menci tau makanan banyak sedap sedap, especially kat Tawau ni. boleh lah aku bagi gelaran tempat ni syurga makanan. dari nasi goreng lalap, ke es teller, ke bontot ayam (aii tiba tiba masuk list, huahuahua) dan yang paling penting, tadaaaaaaaaaaaaaaaaaa MARTABAK JAWA. ngeh ngeh ngeh Mar