Skip to main content

Kueh Coklat Medan Selera IPG Kampus Tawau;

Assalamualaikum,Selamat Pagi, Salam 1 Malaysia! 

memulakan majlis entri aku pada hari ini, marilah kita semua menadah doa untuk membawa umul kitab Al-Fatihah. ngeh ngeh ngeh. entri dah serupa macam majlis perhimpunan kampus aku. al-maklumlah, ada kurang dari 4 minggu lagi aku berkampung kat sini, jadi semua perkara di kampus aku cherish sangat. serius. cherish. percaya ka anda aku cherish semua moment sini? percaya lah. percaya lah. kalau aku tak cherish dan gembira, tak lah aku bulat seperti sekarang.

ok. actually aku ada bohong sikit dengan statement di atas.

firstly, aku memang tak sabar nak tinggalkan kampus tapi jauh sekali teringin nak kerja. HAHAHA ada pula begitu? memang akan rindu kampus nanti, tapi kiranya aku diberi peluang kedua waktu tu untuk belajar balik 5 tahun, oh no no. terimakasih =p kenangan yang ada ni dah cukup untuk aku. kalau aku nak sambung belajar, definitely aku mahu suasana yang baru. supaya open sedikit kepala hotak aku ni.

tapi,
ada tapi,

perkara yang akan aku rindu selalu ialah Medan Selera. why? sebab makanan nya super best. lagi best dari kafeteria. tapi kalau makan jam 1 petang memang tak best lah sebab makanan semua sudah sold out. jadi we all akan sentiasa makan dalam jam 11.30 pagi hingga 12 t/hari gitu. barulah mendapat pilihan makanan terbaik dari ladang.

ingat tak dari previous entri aku, aku cakap pasal kueh coklat yang terbaik dari ladang itewww? dan kini janji bukan hanya sekadar janji, ini janji ditepati. ngahahahahah. 

Burger Daging dan sememangnya bukan kueh coklat. eh, ai tak tipu. memang nak cakap pasal kueh coklat pun tapi  saja nak juga letak gambar burger dalam ni.
cerita burger itu adalah minggu lapas lepas punya cerita. masa malam khamis tu dah tanam dalam hati, esok nak ke kuliah sebab kueh coklat. haha ko ader? pergi kuliah gara gara nak bertemu dengan kueh coklat. dalam otak aku tak da pula terfikir nak ke kuliah sebab nak menimba ilmu. semua makanan saja. apa nak makan breakfast, apa nak makan lunch?

jadi jam 10.30pagi pada hari jumaat, aku dengan Rachel dengan langkah yang gigih, semangat yang membara, dengan niat nak membeli kueh coklat sebanyak RM10 (ah, part ni tipu) pergi la ke Medan Selera. sekali tanya dengan perempuan yang buat kueh tu, beliau mengatakan kueh coklat tak dibuat harini. wawawawa seriously, sangat kecewa. putus cinta pun tak sesedih ini (part ni lagi tipu, putus cinta memang sakit sebab sampai sekarang decide nak single huahuahua)

walaupun tak ada kueh coklat, tapi ada burger. so aku dengan Rachel decide lah untuk makan burger tapi extra special. haha nak juga extra. extra burger ada telur tau, tapi bayaran pun lebih lah. tapi time tu tak fikir apa pun, yang penting hati yang kecewa kerana tiada kueh coklat dapat diubati. 

dan kelmarin, satu keajaiban telah berlaku! setelah aku dah berputus asa dengan kueh coklat, aku dah buang jauh jauh dalam kepala, tak nak fikir pasal kueh coklat. aku nak move on. pergilah memori ku bersama kueh coklat. you know, when you expect the less, akan ada satu keajaiban berlaku. hoooyeaaahh, dan ianya benar. sama sekali benar. ada kueh coklat!!!!!!!!!!!!!! *terus menari gangnam style*

inilah kueh coklat itu. masih panas lagi. if makan terus, boleh terbakar lidah you all. memang sedap la. sangat sedap. 
kalau buka ni kueh coklat, terus melting ba chocolatenya. perggggggghh gila. memang A+++ la rasanya
terima kasih kepada si pembuat kueh kerana sanggup buatkan aku dan Rachel kueh coklat walaupun kelmarin sebenarnya dia tengah buat kueh kacang hitam. terharu tau T____T kalau ada hari2, aku sure akan beli juga. haha takkan pudar cintaku untukmu kueh coklat. muah muah.

wah, kemain aku punya entri panjang betul. kalau cakap pasal benda2 yang ilmiah ke, yang berguna kepada masyarakat tak apa lah juga. ini pasal makanan. maafkan sayerrr kerana sesungguhnya makanan itu memang menggembirakan aku. *terus teringat berita baru2 ni rakyat Malaysia ramai obesiti, aku macam salah satu penyumbang kepada statistik itu* haha

unsur patriotisme; Malaysia adalah negara yang paling terbaik kerana mempunyai banyak pilihan makanan =D


Comments

Popular posts from this blog

aku demam, batuk, dan gatal2 satu badan;

hellooooooww meellooowww mashimellow watermelonlow,and bla bla bla..entah apa punya introduction. sangat tidak menarik. sampai aku rasa aku nak hentak kepala manja2 kat dinding. hari ni aku perlu aktifkan mood sakit aku. cian aku, entah berjangkit dari siapa la ni, sampai aku punya flu dan batuk2 timbul. semalam, ya ampun, punya susah mahu tidur. aku bersin non stop. bayangkan la aa..sampai aku rasa mahu cabut hidung aku malam tu juga, dan tidur dengan lena. dek kerana bersin yang x henti, sampai menganggu diriku untuk bermimpi yang indah2 bersama tersayang,aku bangun pagi tadi, macam mahu pengsan. semua berpusing2, sampai aku menangis sorang2 dalam bilik. Tsk..tsk.. T___T dah lah sekarang tidur sorang, memang sadis lah. seri ketuk pintu tadi pagi, dia dah siap p kuliah. aku pun buka pintu, dengan rambut menggerbang semacam, sumpah, kalau aku jalan2 jam 2 atau 3 pagi, orang sangka aku hantu. kwang3x.. aku gtaw aku tak p kuliah, dan sms si bebeh. minta simpati kunun. supaya ada kekuatan

SBE 4; SK Sri Gaya #1

Ini adalah Pengalaman Berasaskan Sekolah saya yang terakhir. dan kami memilih untuk pergi ke SK Sri Gaya. sepanjang empat kali SBE ini, mesti saya buat dengan roomate saya sendiri. alasan utama kami pergi sekolah ni adalah sekolah ni dekat dengan ofis bapa dia and mahu rasa pengalaman yang terbaru di sekolah kluster. so, ini dia cerita hari pertama di SK Sri Gaya; bangun sahur tadi jam 3.30 pagi. after that, sambung tidur. haha and kami lambat bangun lepas tu. terjaga dalam jam 6 pagi. okay, sangat kelam kabut. borang kami langsung belum isi. sampai saja sekolah, nasib baik belum mula perhimpunan lagi. cari mana Bilik Guru Besar dan sekali tengok di dalam, ada sudah beberapa guru pelatih lain yang buat SBE sana. dari IPG Keningau dan Kent. so, tidaklah kami berduaan ja di sekolah sepanjang minggu ni. GB buat temu bual dengan kami. dan dia tanya2 the previous school kami pergi.SK Sg Bedaun di Labuan, SK Weston di Beaufort, SK Likas di KK.then suddenly GB tu tanya. GB: Aik? kenapa boleh

Martabak Jawa Tawau;

tajuk entri macam resipi saja kan. walhal cerita dibawah ini tiada kaitan sama resipi samaada resipi hidup ataupun resipi yang mati. LOL. kurang dari lima minggu lagi aku akan bertapak di bumi Tawau. pejam celik, makan tidur, ketawa menangis, akhirnya 5 tahun lebih sudah di lalui. Alhamdullilah, aku masih bernafas lagi. banyak hal yang berubah dalam diri tapi yang terlalu obvious ialah berat badan. ya, semakin hari semakin gumuk! yes! pencapaian yang paling hebat sepanjang hidup. ayat aku macam bangga jak kan berat badan naik, tapi dalam hati siapa tahu. i sedih tau. dalam hati i meronta2 nak kuyuskan badan, tapi tiap kali i nampak makanan, i terus gembira. i lupa yang i bersedih sebab gemuk. menci tau makanan banyak sedap sedap, especially kat Tawau ni. boleh lah aku bagi gelaran tempat ni syurga makanan. dari nasi goreng lalap, ke es teller, ke bontot ayam (aii tiba tiba masuk list, huahuahua) dan yang paling penting, tadaaaaaaaaaaaaaaaaaa MARTABAK JAWA. ngeh ngeh ngeh Mar