Skip to main content

kes senior - junior;

mari aktifkan mood emo anda bersama aku.actually memang aku dah lama nak tulis hal ni, cuma aku banyak memendam saja, dan akhirnya selepas aku makan Nasi Goreng Ayam yang aku masak sendiri ini, keluar lah pula emo2 dalam hati ni. eh, apakah yang ada dalam nasi goreng aku ni sehingga aku sebegini emo? muahahahahaha

mahu tahu apa perkara yang paling saya benci hidup ber-ASRAMA ni?
bukan peraturan yang sangat pelik,
bukan persahabatan yang up and down,
dan bukan juga aktiviti yang kadangkala ganggu waktu tidur
tapi,
HUBUNGAN SENIOR - JUNIOR.wtf
http://www.emocutez.com
well, for me aku memang tak kisah lah semua ni.
malas gila nak buat gap
"aku pismp, kau ppismp"
"so, kena respect aku lebih"
apakah? macam lah hidup di sekolah menengah
eh, hello,
http://www.emocutez.com
kita di IPG okay.
taraf2 universiti, 5 tahun lebih gila study, dapat degree.
so, apakah penting sangat standard senior di mata mu?

aku tak ada masalah sangat ngan junior2 aku.
lantaklah kan mahu buat apa, as long as tidak ganggu hidup aku
besalah ba tu, kalau junior act like a childish.
aku dulu pun gitu juga, baru lepas SPM,
masuk kampus, memang lah aku ada culture shock sikit.
http://www.emocutez.com
kadangkala, tengok junior2 ni remind me tentang aku dulu.
lawak jenaka yang innocent, buat assignment harus tip top.
lari sana lari sini, kepoh sana kepoh sini.
then, kalau ada emo pasal perangai gini, takkah korang begini juga dulu?!

hal kes tegur menegur dan budaya kesombongan ni.
actually, aku pun selalu kena juga dulu.
bukan ada niat juga nak sombong2,
actually segan gila nak tegur,
http://www.emocutez.com
apa lagi kalau ada yang act betul2 dia senior,
lagi lah macam segan + malu nak tegur.
once bila dah dengar, kalau aku,
confirm boleh senyum,tegur pun boleh,
nak ketawa berdekah2 bersama lagi BOLEH.

okay, itu saja lah aku nak emo untuk tengahari ni.
to all my junior and senior,
mereka memang complete-kan kehidupan saya
and senior ku PISMP SN Januari 2007,
GOOD LUCK FOR YOUR FUTURE
and of course, will miss all of you
http://www.emocutez.com

Comments

zouliey said…
ada x junior yg mnx puding??
hahahha
Hamba Berdosa said…
salam
byk2 entri mu kak pling suka yg ni..
hehe..mang ada betul gak ko ckp tu..knp la mau dhormati kan..tp kita sbgai seorang kakak,perlu tegur gak klu adik2 tu dak pntgkan sgt budaya salam n tegur menegur ni..hehe..mcm kami gak dlu..kena teruk gak gan senior..tp tulah satu langkah utk kita berubah..kdg2,teguran ni buat kita berubah jd lbh baik..tua ka muda ka..semua kita perlu hormat..perlu syg..kakak pun kdg2 hangin gak klu adik2 ni asyik2 kita jak mau tgur..tp klu dah mmg bgtu..kena terima lah kan..No Body Is Perfect..apapun..semoga jadi senior yg baik k..luv u sis..:)
heheh thanks sis :)

cuma kan itu pendapat sy ja.. really sy nda suka tu gap senior junior. dan sy x kisah la tu junior apa dorg maw bwt. sbb one day, dorg sedar apa dorg rasa nnt bila jd senior. same like me. ada benda yg kdg2 kita ja rasa x ngam dia bwt, tp bg org len itu okay pula. mungkin sy tiada keberanian mahu tegur, jd itulah selalu sy rasa "ahh..pedulilah.one day dorg bljr juga tu"

once again, thanks sis. sbb ndak pernah wujudkan gap tu between kita.. i like ;)
Hamba Berdosa said…
hahaha..selagi org dak kcu idup kita..n selagi bdnda yg drg wat dak salah..bg chan jak drg rsa life d ip kita tcinta tu...semua tu yg ajar kita kan..apa yang pentingggg??? KERJASAMA..hahaha..kakak merasa dah BIG gan kamurang..mmg best..hikhik
iya.itulah. tp kalau dorang kacau, awas, jd jahat juga la kali. tp stkt ni okay2 ja aku rasa ;D

Popular posts from this blog

A letter to Arwah Mohd Bahrul Azam Bin Mohd Sirat;

Dan ingatlah, Allah tidak sekali-kali akan melambatkan kematian seseorang atau sesuatu yang bernyawa apabila sampai ajalnya dan Allah amat mendalam pengetahuannya mengenai segala Yang kamu kerjakan (QS. Al-Munafiqun : 11).
Assalamualaikum. Aku baru sahaja selesai dari hospital. Pelbagai rasa ku rasai dalam malam ini. Aku seolah olah tidak percaya, bahawa dia pergi buat selamanya.
Post aku mungkin agak panjang. Sebab aku sendiri tidak ada point utama. Aku cuma mahu menulis betapa kehilangan seseorang yang sangat rapat dalam jiwa kita tidak semudah di sangka. Sedangkan melihat aktor mati dalam drama sudah buat aku menangis semahunya, apatah lagi di dunia nyata.
Aku mengenali arwah seawal Jun 2010. Ketika itu, aku masih ingat bahawa aku salah seorang fasilitator untuk minggu orientasi arwah. Jujur aku tidak mengenali arwah sangat ketika itu. Namun, seminggu selepas orientasi ada satu chat keluar di ruangan facebook
"Hi, nak pinjam buku boleh?" (i dont remember buku apa) and I r…

ISU PENEMPATAN PELAJAR-PELAJAR LEPASAN IPG AMBILAN JANUARI 2009

Aku copy paste status ini dari group PISMP AMBILAN JANUARI 2009 =D

KEHADIRAN:

1) Datuk Ir. Dr. Wee Ka Siong
2) Dr Rodziah (Timbalan Pengarah Bahagian Pengurusan Sekolah Harian)
3) 2 orang wakil Bahagian Pengurusan Sumber Manusia
4) 7 orang wakil pelajar IPG Ambilan Jan 09

TEMPAT: Bilik Mesyuarat Pejabat Timbalan Menteri Pelajaran, PUTRAJAYA

PENEMPATAN
- Habis IV & Penilaian Khas, SPP akan buat mesyuarat bagi menentukan siapa yang lulus/ gagal. Bagi penilaian khas, anda sememangnya akan lulus.
- Kemudian SPP akan beri nama kepada BPSM (Jangkaan siap dalam masa 2 minggu)
- Daripada BPSM, nama akan diberi ke BPSH untuk penempatan.
- Data untuk pengagihan penempatan sudah ada, namun BPSH perlu menguruskan pertukaran guru-guru sedia ada terlebih dahulu baru boleh laksanakan penempatan.
- Rakan-rakan interim kemungkinan besar akan dikekalkan di sekolah anda berkhidmat sekarang.

SEBAB PENEMPATAN LEWAT
- Kes Lahad Datu (Perkara luar jangka), KPM & SPP tidak boleh pinggirkan Sabah.
- Sistem open mark…

Martabak Jawa Tawau;

tajuk entri macam resipi saja kan. walhal cerita dibawah ini tiada kaitan sama resipi samaada resipi hidup ataupun resipi yang mati. LOL.

kurang dari lima minggu lagi aku akan bertapak di bumi Tawau. pejam celik, makan tidur, ketawa menangis, akhirnya 5 tahun lebih sudah di lalui. Alhamdullilah, aku masih bernafas lagi. banyak hal yang berubah dalam diri tapi yang terlalu obvious ialah berat badan. ya, semakin hari semakin gumuk! yes! pencapaian yang paling hebat sepanjang hidup.
ayat aku macam bangga jak kan berat badan naik, tapi dalam hati siapa tahu. i sedih tau. dalam hati i meronta2 nak kuyuskan badan, tapi tiap kali i nampak makanan, i terus gembira. i lupa yang i bersedih sebab gemuk. menci tau makanan banyak sedap sedap, especially kat Tawau ni. boleh lah aku bagi gelaran tempat ni syurga makanan. dari nasi goreng lalap, ke es teller, ke bontot ayam (aii tiba tiba masuk list, huahuahua) dan yang paling penting, tadaaaaaaaaaaaaaaaaaa MARTABAK JAWA. ngeh ngeh ngeh
lagi sedap …