Skip to main content

Isnin Yang Kulapuk;

yea! monday! should I be happy sebab monday? untuk masa sekarang, aku okay ja mana2 hari sebab lately ni aku memang banyak buang masa dari mengisi masa lapang dengan perkara2 berilmiah. haha adakah aku sudah burnout dari dunia belajar ini? no no no. tak boleh burnout okeh. kan I dah janji dalam diri sekurang2 nya I akan ada master juga. Insya Allah

sleepyyyyyyy =="
yes. harini bangun pagi dengan mood yang sangat mengantuk. dah tu bangun lambat lagi. haha! nasib baik sekarang dah tak ada kelas so datang kuliah hanya untuk berada di Library. sebagai seorang pelajar yang bertanggungjawab, tetap datang juga tau ke kuliah walaupun tak ada benda nak buat. ceh! ya la tu. walhal kalau ada kesempatan, aku rela lagi tidur. HAHA. slap my face!

the reason napa aku sleepy betul ni? ehem ehem. sebab semalam I nak nangis2 tau. sedih yang tak terkata sampai tak boleh tidur. pernah tak korang rasa menangis sehingga hati tu sakit betul? aaaaa! aku rasa tau semalam. habis basah baju tidur dan bantal sebab proses pengeluaran airmata terlalu banyak sehingga kan banjir tilam. ni nanti balik kuliah nak jemur lah tilam. haha takut2 mengundang kulapuk dek airmata. tak tahu apa kulapuk? sila google.

actually kan, I nangis2 semalam sebab emosi tengok drama korea. hahaha hampeh tul kan. mula2 tak nak tengok sampai episod akhir, nak simpan untuk esok esok la konon. tapi hati tetap eager juga nak tengok apa nak jadi lepastu, dan akhirnya tidur jam 2.30 pagi. haha sanggup tidur lambat untuk habiskan sebuah drama. haha apakah kehidupan ku kini semakin tak berfaedah?

haha nak juga kan upload gambar drama korea tu.

entri terdahulu (klik sini) mengenai aku punya idea nak buat checklist kehidupan di kampus yang kurang dari sebulan itu semuanya macam tak jadi apa apa. habuk merata-rata. kulapuk yang banyak. eh? ada lagi kulapuk? okay dengan ini tema entri kali ini ialah kulapuk! boleh? satu checklist pun memang tak ada yang ku lakukan. haha aigooooo!

  1. ambil gambar; ehem ehem satu gambar pun tak ada. melainkan gambar makanan! haha
  2. memaafkan yang menyakitkan hati, ni masih dalam proses. almaklumlah hati aku ni dah keras macam batu. ingat senang mau kasi lupa semua benda yang menyakitkan hati? heh.
  3. main di padang. haha main la sangat. tapi aku ada turun masa minggu kokum. haha itupun sekali sebab nak tengok pertandingan kawad formasi. so boleh kira dalam checklist la kan?
  4. turun kuliah on time dan selalu datang. ni la paling hampeh sekali!
  5. steamboat di asrama. haha mengarut lah checklist ni. tapi aku makan maggi dan minum nescafe sambil cecah2 biskut. so, dikira sebagai steamboat? haha kepala hotak!
  6. senyum dengan semua orang yang dilalu. haha lagi lah. kalau orang yang aku tak suka tu, memang aku lalu2 jer. haha apa lagi nak senyum. babai saja lah
  7. kurus. okay. nak delete ni checklist. sebab memang tak akan tercapai. haha
  8. ronda tawau untuk makan. macamana nak ronda kalau duit takda? you all tolong derma eh. nanti I buat satu entri dengan no akaun CIMB sekali. haha
  9. cari jodoh. haha buang! tak ada jodoh di kampus ini. semua jodoh orang lain
  10. live life to the happiest. haha ni macam nak tercapai 99% dah. sebab tak buat apa2 memang happy giler giler


dek kerana aku sentiasa ingin berusaha untuk mencapai segala checklist, aku akan berpegang dengan quote di atas ni. haha percaya? macam aku pula yang tak yakin dengan diri sendiri ni.apa matchhhaaaam?

Comments

anak ayah said…
haha!
same goes like me.
checklist x brapa nk kesampaian. hee >_<
hahaha mesti ada kesungguhan baru dapat checklist tercapai kan
dfordimple said…
ciptalah memori paling indah saat2 terakhir d ip..be it dgn kwn2, or dgn stranger, or dgn kawan yg sblm ni x pernah tegur, tiba2 pd last2 day tegur bcz who know bila kita akan jumpa lg org2 itu after this, kan?

sis igt masa hari2 terakhir b4 hbs kpli year dulu.. suddenly dlm minggu2 kism, ter-berkawan n ter-bergeng dgn org2 yg selama ini hny bersenyum2 ja klu bselisih bahu. n then baru tahu, rupanya ada antara dorg yg mahu bkawan dr awal tapi sgt segan mau menegur (in which i dunno why). i remember my last few weeks b4 hbs kpli, terclose dgn somebody n he said something positive to me, that gave big impact to me, that i will never forget 4 d rest of my life. n he dedicated two songs for me, one he sang by himself n another one, hint-ing about how he had felt for me sepanjang setahun dia kenal sy tp x pnh ada gut to approach until d very last few weeks itu..haish. i wish we had longer time mjadi kwn but then, itulah takdir. still sweet memory tho bila dkenang. n bagi impact positive on me up till now :) skrg bl terdengar lagu2 tu balik, konfirm senyum sj kenang memori indah n mood jd happy. waa good old days :)
hehehe =)
ya sis.
tengah mencipta la ni memori2 indah disini. supaya lebih bermakna 5 tahun disini.

Popular posts from this blog

aku demam, batuk, dan gatal2 satu badan;

hellooooooww meellooowww mashimellow watermelonlow,and bla bla bla..entah apa punya introduction. sangat tidak menarik. sampai aku rasa aku nak hentak kepala manja2 kat dinding. hari ni aku perlu aktifkan mood sakit aku. cian aku, entah berjangkit dari siapa la ni, sampai aku punya flu dan batuk2 timbul. semalam, ya ampun, punya susah mahu tidur. aku bersin non stop. bayangkan la aa..sampai aku rasa mahu cabut hidung aku malam tu juga, dan tidur dengan lena. dek kerana bersin yang x henti, sampai menganggu diriku untuk bermimpi yang indah2 bersama tersayang,aku bangun pagi tadi, macam mahu pengsan. semua berpusing2, sampai aku menangis sorang2 dalam bilik. Tsk..tsk.. T___T dah lah sekarang tidur sorang, memang sadis lah. seri ketuk pintu tadi pagi, dia dah siap p kuliah. aku pun buka pintu, dengan rambut menggerbang semacam, sumpah, kalau aku jalan2 jam 2 atau 3 pagi, orang sangka aku hantu. kwang3x.. aku gtaw aku tak p kuliah, dan sms si bebeh. minta simpati kunun. supaya ada kekuatan

Martabak Jawa Tawau;

tajuk entri macam resipi saja kan. walhal cerita dibawah ini tiada kaitan sama resipi samaada resipi hidup ataupun resipi yang mati. LOL. kurang dari lima minggu lagi aku akan bertapak di bumi Tawau. pejam celik, makan tidur, ketawa menangis, akhirnya 5 tahun lebih sudah di lalui. Alhamdullilah, aku masih bernafas lagi. banyak hal yang berubah dalam diri tapi yang terlalu obvious ialah berat badan. ya, semakin hari semakin gumuk! yes! pencapaian yang paling hebat sepanjang hidup. ayat aku macam bangga jak kan berat badan naik, tapi dalam hati siapa tahu. i sedih tau. dalam hati i meronta2 nak kuyuskan badan, tapi tiap kali i nampak makanan, i terus gembira. i lupa yang i bersedih sebab gemuk. menci tau makanan banyak sedap sedap, especially kat Tawau ni. boleh lah aku bagi gelaran tempat ni syurga makanan. dari nasi goreng lalap, ke es teller, ke bontot ayam (aii tiba tiba masuk list, huahuahua) dan yang paling penting, tadaaaaaaaaaaaaaaaaaa MARTABAK JAWA. ngeh ngeh ngeh Mar

SBE 4; SK Sri Gaya #1

Ini adalah Pengalaman Berasaskan Sekolah saya yang terakhir. dan kami memilih untuk pergi ke SK Sri Gaya. sepanjang empat kali SBE ini, mesti saya buat dengan roomate saya sendiri. alasan utama kami pergi sekolah ni adalah sekolah ni dekat dengan ofis bapa dia and mahu rasa pengalaman yang terbaru di sekolah kluster. so, ini dia cerita hari pertama di SK Sri Gaya; bangun sahur tadi jam 3.30 pagi. after that, sambung tidur. haha and kami lambat bangun lepas tu. terjaga dalam jam 6 pagi. okay, sangat kelam kabut. borang kami langsung belum isi. sampai saja sekolah, nasib baik belum mula perhimpunan lagi. cari mana Bilik Guru Besar dan sekali tengok di dalam, ada sudah beberapa guru pelatih lain yang buat SBE sana. dari IPG Keningau dan Kent. so, tidaklah kami berduaan ja di sekolah sepanjang minggu ni. GB buat temu bual dengan kami. dan dia tanya2 the previous school kami pergi.SK Sg Bedaun di Labuan, SK Weston di Beaufort, SK Likas di KK.then suddenly GB tu tanya. GB: Aik? kenapa boleh