Skip to main content

saya wanita LEO;

Wanita leo merupakan wanita yg sangat yakin diri, apabila berjalan mereka seumpama ratu dan seperti tidak ada org lain di sekitar mereka. Mereka akan berhias mengikut cara mereka tersendiri dan tidak bergantung kepada mood. Jangan menghadiahkan mereka baju yg murah dan tidak mengambarkan kredibiliti, kerana mereka akan membencinya. Mereka sukakan aksesori yng pelik dan unik kerena mereka suka untuk tampil berbeza. Mereka merupakan wanita yg anggun, memiliki karisma yg hebat, maka anda sepatutnya bersedia menghadapi persaingan. Mereka merupakan wanita yg sangat percaya diri jadi jangan anda cuba menentang kepercayaan diri mereka. Jika mereka marah, kemarahan mereka adalah seperti ribut dan mereka juga mampu untuk menjadikan diri mereka innocent seperti kucing. Mereka gemar mengingati kenangan yg indah, jadi sekiranya anda menjumpai album yg penuh dengan gambar-gambar bekas kekasihnya, atau pun surat cinta yg boleh membuatkan anda muntah, jangan ambik terlalu serius kerana itu memang sifatnya.

so, is it true about me? let's see;

#1;Wanita leo merupakan wanita yg sangat yakin diri, apabila berjalan mereka seumpama ratu dan seperti tidak ada org lain di sekitar mereka
= kenyataan nya YA. tapi bukanlah aku feeling Ratu. cuma kalau aku berjalan tu, memang bukan jenis tengok kiri dan kanan. tengok depan, dan cepat mau sampai. sebab tu aku jalan laju semacam and memang pelik the way I walk. haha

#2; Mereka akan berhias mengikut cara mereka tersendiri dan tidak bergantung kepada mood. 
= yang ini pun betul juga. even dalam mood stress, marah or kecewa, aku akan berhias ikut suka saja. biar sedih, tapi kadang2 baju yang dipakai tetap warna yang ceria2.

#3;Jangan menghadiahkan mereka baju yg murah dan tidak mengambarkan kredibiliti, kerana mereka akan membencinya
= rasanya, tidak untuk yang ini. sebab if orang bagi baju aku ambil saja. tapi tanya my mom la.sebab dia yang tau pakaian macamana yang aku suka.

#4;Mereka sukakan aksesori yng pelik dan unik kerena mereka suka untuk tampil berbeza. 
= yes! apa apa yang pelik, dan berbeza dari orang aku suka. aku ni ada pattern pelik sikit, if ramai orang suka benda tu, i will said no. selalu aku pakai benda yang dan aksesori yang memang bukan pilihan orang ramai =p

#5;Mereka merupakan wanita yg anggun, memiliki karisma yg hebat, maka anda sepatutnya bersedia menghadapi persaingan
= aku anggun? jauh sekali. sebab aku la orang yang paling banyak karakter budak2. and so, karisma2 ni memang tiada dalam diri la =')

#6;Mereka merupakan wanita yg sangat percaya diri jadi jangan anda cuba menentang kepercayaan diri mereka.
= untuk ini, depends juga dengan situasi. tapi selalunya memang yakin2 diri biar salah wakakakakkaka

#7;Jika mereka marah, kemarahan mereka adalah seperti ribut dan mereka juga mampu untuk menjadikan diri mereka innocent seperti kucing
=aku jarang mau marah, tapi sekali marah tu sandi juga la. memang cakap lepas saja. dan cepat juga reda. tak juga aku mara sampai lama betul

#8;Mereka gemar mengingati kenangan yg indah, jadi sekiranya anda menjumpai album yg penuh dengan gambar-gambar bekas kekasihnya, atau pun surat cinta yg boleh membuatkan anda muntah, jangan ambik terlalu serius kerana itu memang sifatnya.
= WAKAKAKAKAKAKA yang ini jangan cakap la.aku memang orang yang begini. bukan tak move on, tapi selalunya aku cherish moment dulu2 ni. event present, or card, or maybe tiket wayang, or anything yang relate dengan bekas kekasih, aku masi simpan lagi.buat apa juga mau buang kan =D

Comments

Popular posts from this blog

ISU PENEMPATAN PELAJAR-PELAJAR LEPASAN IPG AMBILAN JANUARI 2009

Aku copy paste status ini dari group PISMP AMBILAN JANUARI 2009 =D

KEHADIRAN:

1) Datuk Ir. Dr. Wee Ka Siong
2) Dr Rodziah (Timbalan Pengarah Bahagian Pengurusan Sekolah Harian)
3) 2 orang wakil Bahagian Pengurusan Sumber Manusia
4) 7 orang wakil pelajar IPG Ambilan Jan 09

TEMPAT: Bilik Mesyuarat Pejabat Timbalan Menteri Pelajaran, PUTRAJAYA

PENEMPATAN
- Habis IV & Penilaian Khas, SPP akan buat mesyuarat bagi menentukan siapa yang lulus/ gagal. Bagi penilaian khas, anda sememangnya akan lulus.
- Kemudian SPP akan beri nama kepada BPSM (Jangkaan siap dalam masa 2 minggu)
- Daripada BPSM, nama akan diberi ke BPSH untuk penempatan.
- Data untuk pengagihan penempatan sudah ada, namun BPSH perlu menguruskan pertukaran guru-guru sedia ada terlebih dahulu baru boleh laksanakan penempatan.
- Rakan-rakan interim kemungkinan besar akan dikekalkan di sekolah anda berkhidmat sekarang.

SEBAB PENEMPATAN LEWAT
- Kes Lahad Datu (Perkara luar jangka), KPM & SPP tidak boleh pinggirkan Sabah.
- Sistem open mark…

Martabak Jawa Tawau;

tajuk entri macam resipi saja kan. walhal cerita dibawah ini tiada kaitan sama resipi samaada resipi hidup ataupun resipi yang mati. LOL.

kurang dari lima minggu lagi aku akan bertapak di bumi Tawau. pejam celik, makan tidur, ketawa menangis, akhirnya 5 tahun lebih sudah di lalui. Alhamdullilah, aku masih bernafas lagi. banyak hal yang berubah dalam diri tapi yang terlalu obvious ialah berat badan. ya, semakin hari semakin gumuk! yes! pencapaian yang paling hebat sepanjang hidup.
ayat aku macam bangga jak kan berat badan naik, tapi dalam hati siapa tahu. i sedih tau. dalam hati i meronta2 nak kuyuskan badan, tapi tiap kali i nampak makanan, i terus gembira. i lupa yang i bersedih sebab gemuk. menci tau makanan banyak sedap sedap, especially kat Tawau ni. boleh lah aku bagi gelaran tempat ni syurga makanan. dari nasi goreng lalap, ke es teller, ke bontot ayam (aii tiba tiba masuk list, huahuahua) dan yang paling penting, tadaaaaaaaaaaaaaaaaaa MARTABAK JAWA. ngeh ngeh ngeh
lagi sedap …

Lawatan Benchmarking Bina Insan Guru Fasa 6

so, ini adalah Bina Insan Guru kami yang terakhir before menamatkan hidup sebagai guru pelatih di kampus. tapi ada tinggal satu lagi iaitu ceramah yang akan diadakan dalam minggu depan. well if Bina Insan Guru memang macam-macam aktiviti ada. kebanyakkannya semua memberi input dan pengajaran yang baru buat aku,tak kira lah dari segi apa sekali pun.
kami bertolak seawal jam 7.15pagi dari kampus ke SK Holy Trinity. pemilihan sekolah ini pun berdasarkan kriteria program BIG kali ini iaitu benchmarking guru cemerlang. bersesuaian pula pemilihan guru cemerlang itu adalah bekas pensyarah jabatan kami sendiri iaitu Encik Santhiran a/l Arumugam.
entri kali ini penuh gambar, so just go with the flow with me everyone;




sekolah ini super duper cantik! and sangat sesuai untuk ambil ambil gambar, so aku pun tak lepaskan peluang la juga untuk snap kan.





bila tamat Bina Insan Guru ini selalunya kena buat refleksi. haha erk, belum mula pun buat =_='