Skip to main content

aku kurus dan gemuk mungkin disebabkan faktor hujan sekejap dan panas sekejap;

okay. aku nak buat pengakuan eksklusif sikit. aku sebenarnya agak blurr juga ni apakah orang balik2 jumpa aku cakap aku dah kurus sikit? terus aku p timbang, begitu juga berat aku. tiada turun, tiada naik, tapi dari segi apa aku kurus sikit ni?

masa bulan disember lalu, tengah aku nak packing2 baju balik kampus, aku tanya ngan mama aku, ada kah baju2 kurung dia yang boleh aku bawa balik tawau? hahaha since kami sama saiz, jadi senang la ;p then mama aku cakap semua baju kurung dulu2 yang aku tidak muat lagi sebab kecik kan. then aku pun pasrah la juak. tapi aku try la beberapa baju kurung tu, and walaweiiiiiiii, aku muat semua tu baju kurung yang dulunya fit dan x muat langsung. terus aku blurr? kalau dulu berat aku lagi ringan ba dari sekarang, napa aku muat sudah?

so, aku punya excited pun berterusan la. sampai si bebeh ambil aku di airport haritu. haha ya la, kurus sudah kan. mesti mahu eksen2 depan dia. tapi sampai saja dalam kereta, dia macam no response ni. aa.. maybe dia nda sedar kali ni, dalam hati aku lah ;p

me: kurus tak? *buat2 muka comel*
bebeh: macam biasa saja pun. tiada perubahan *nada serius*
me: =_=' *buat muka pelik, tengok2 diri balik*

then, aku pun stop la bergembira. sebab rasanya memang aku tak kurus lagi tu. maintain gitu ja. aku percaya apa yang dia cakap, sebab balik bercuti haritu, dia orang paling last nampak aku kan, since dia hantar pergi airport.

kisah di asrama pula;

seri: met, ko ni kurus atau baju ni yang menampakkan ko kurus?
me: *aku kurus ka sudah?,bingung balik?* tekanan jiwa ba met time cuti

malam tu aku berfikir lagi balik, eh, eh, aku kurus ka sudah? haha memang aku rasa pelik ba. kalau orang yang tahu betul pasal aku ni, for sure la seri kan, sebab dia siang ke malam nampak aku d asrama. hmmm..pastu ada la beberapa orang di asrama cakap aku mengurus time cuti ni

hari isnin pertama kuliah pula;

aku tak tahu sapa sudah yang cakap. tapi ada lah yang cakap. apasal aku makin kembang dan gemuk? dush3x~ aku rasa macam nak tumbuk diri sendiri dah time ni. kejap kurus, kejap gemuk. apa kes juga dengan badan aku ni. adakah ianya mengembang disebabkan faktor cuaca? muahahaha aduhhhh

minggu pertama kuliah itu juga:

yang ni time aku pakai kebaya. since aku lama sudah tak pakai, paling last semester 1 PPISMP, tapi lepas tu tidak muat sudah, sedih jo aku time tu, bertahun tak pakai kebaya dah. then semester 5 PISMP,aku dah muat balik. time ni aku konfiden sudah lah, memang gemuk ni kalau aku pakai kebaya, lagi ketara kan.tapi ni pun orang jumpa aku, tanya apa aku makan sampai aku kurus? *bingung balik*

hari ini sahaja;

aku kena cakap lagi makin kurus. aduhhhhhhhhhh..aku bukan tidak suka. tapi kan aku berfikir ba dengan diri aku ni. kalau berat aku maintain begitu. *70kg and above ;p* yang memang dari tahun lalu begitu juga, dari segi apa aku kurus ni? actually, aku seram =( adakah orang nampak aku semacam. what's happening?

owkeyh, ini sajalah yang aku dapat luahkan. setelah lama aku memendam. akhirnya keluar juga idea dari kepala hotak aku untuk tulis apa yang terbuku di dalam hati. hahaha macam masalah besar, padahal kekeliruan identiti samaada aku ni kurus ka tidak saja pun =_='

p/s; sorry tak upload picture. haha sila rujuk entri sebelum ini, untuk gambar ;D

Comments

Zulkifly Omar said…
huhu asal balik cuti ja kazen2 n antie suma cakap... "eh ko kurus sudah!".. tp masalahnya berat aku 3 tahun dah maintain.. itu2 juga... haish...
naa..itulah.. sama la kes kita. aku maintain aa begitu saja. hahahaha lucu ni aku rasa

Popular posts from this blog

aku demam, batuk, dan gatal2 satu badan;

hellooooooww meellooowww mashimellow watermelonlow,and bla bla bla..entah apa punya introduction. sangat tidak menarik. sampai aku rasa aku nak hentak kepala manja2 kat dinding. hari ni aku perlu aktifkan mood sakit aku. cian aku, entah berjangkit dari siapa la ni, sampai aku punya flu dan batuk2 timbul. semalam, ya ampun, punya susah mahu tidur. aku bersin non stop. bayangkan la aa..sampai aku rasa mahu cabut hidung aku malam tu juga, dan tidur dengan lena. dek kerana bersin yang x henti, sampai menganggu diriku untuk bermimpi yang indah2 bersama tersayang,aku bangun pagi tadi, macam mahu pengsan. semua berpusing2, sampai aku menangis sorang2 dalam bilik. Tsk..tsk.. T___T dah lah sekarang tidur sorang, memang sadis lah. seri ketuk pintu tadi pagi, dia dah siap p kuliah. aku pun buka pintu, dengan rambut menggerbang semacam, sumpah, kalau aku jalan2 jam 2 atau 3 pagi, orang sangka aku hantu. kwang3x.. aku gtaw aku tak p kuliah, dan sms si bebeh. minta simpati kunun. supaya ada kekuatan

SBE 4; SK Sri Gaya #1

Ini adalah Pengalaman Berasaskan Sekolah saya yang terakhir. dan kami memilih untuk pergi ke SK Sri Gaya. sepanjang empat kali SBE ini, mesti saya buat dengan roomate saya sendiri. alasan utama kami pergi sekolah ni adalah sekolah ni dekat dengan ofis bapa dia and mahu rasa pengalaman yang terbaru di sekolah kluster. so, ini dia cerita hari pertama di SK Sri Gaya; bangun sahur tadi jam 3.30 pagi. after that, sambung tidur. haha and kami lambat bangun lepas tu. terjaga dalam jam 6 pagi. okay, sangat kelam kabut. borang kami langsung belum isi. sampai saja sekolah, nasib baik belum mula perhimpunan lagi. cari mana Bilik Guru Besar dan sekali tengok di dalam, ada sudah beberapa guru pelatih lain yang buat SBE sana. dari IPG Keningau dan Kent. so, tidaklah kami berduaan ja di sekolah sepanjang minggu ni. GB buat temu bual dengan kami. dan dia tanya2 the previous school kami pergi.SK Sg Bedaun di Labuan, SK Weston di Beaufort, SK Likas di KK.then suddenly GB tu tanya. GB: Aik? kenapa boleh

Martabak Jawa Tawau;

tajuk entri macam resipi saja kan. walhal cerita dibawah ini tiada kaitan sama resipi samaada resipi hidup ataupun resipi yang mati. LOL. kurang dari lima minggu lagi aku akan bertapak di bumi Tawau. pejam celik, makan tidur, ketawa menangis, akhirnya 5 tahun lebih sudah di lalui. Alhamdullilah, aku masih bernafas lagi. banyak hal yang berubah dalam diri tapi yang terlalu obvious ialah berat badan. ya, semakin hari semakin gumuk! yes! pencapaian yang paling hebat sepanjang hidup. ayat aku macam bangga jak kan berat badan naik, tapi dalam hati siapa tahu. i sedih tau. dalam hati i meronta2 nak kuyuskan badan, tapi tiap kali i nampak makanan, i terus gembira. i lupa yang i bersedih sebab gemuk. menci tau makanan banyak sedap sedap, especially kat Tawau ni. boleh lah aku bagi gelaran tempat ni syurga makanan. dari nasi goreng lalap, ke es teller, ke bontot ayam (aii tiba tiba masuk list, huahuahua) dan yang paling penting, tadaaaaaaaaaaaaaaaaaa MARTABAK JAWA. ngeh ngeh ngeh Mar