Skip to main content

pagi ke petang, bengkel.petang ke malam, mansau;

salam sejahtera semua homosapiens yang berada di muka bumi yang fana ini. alohaaa! kasi cergas2 dulu tu mata yer. walaupun aku ni pun macam mahu pengsan juga. sebab mengantuk dek ubat selsema yang sangat kuat dosnya.tapi aku gagahi juga langkah ni update blog, sebab aku kan blogger's sejati.kwang3x. lagipun, ada ni sorang kawan memaksa aku update. hahaha alasan yang teteda. bila masa pula dia paksa? padahal aku juga yang semangat tu tunggu berjam2 sampai berjaya upload gambar disini ;p ba, malas merepek banyak. liat itu gambar semua.

harini, aku rasa sangat bertuah. kihkihkih perrgghh ayat skema jo! pismp batch aku, sem 7 and of course kpli jun (ehem2x, haha, kenapa ada batuk2 ni bila sebut kpli jun ;p) hadiri bengkel penulisan jurnal praktikum. which is sangat best. antara bengkel yang paling aku tidak mengantuk lah! memang aku punya fokus sangat terbaik dari ladang. sebab aku rasa sangat berguna ni bengkel untuk praktikum aku bulan mac. dari pagi sampai ke petang, makan free. haha gambar diatas, adalah bunga2 di dalam kelas aku.yang boys tiada ambil gambar. sebab time ni entah dorang bersepah dimana.

dalam bengkel ni juga, kami kena bagi2 kumpulan. so, kumpulan2 tu akan bentang jurnal dorang di depan semua lah. aku ada banyak ambil gambar, cuma aku dapat upload yang ini. line tidak kuat ba, so, random pick saja!

later that evening, habis bengkel, aku,rachel, seri, ain dan si bebeh keluar pergi cari sekolah tempat aku dan rachel praktikum. so, memang pit stop pertama di SK Melodi, dan aku rasa yakin, rachel sangat happy dan semakin bersemangat untuk berpraktikum pasni.kan3x *kenyit2 mata sambil julur2 lidah sama si chel* then pergi sekolah tempat aku praktikum, not bad juga. macam aktif tu sekolah. dan sekuriti nya bagus. haha sebab sekuriti saja baru aku jumpa ;p

pastu, cari rumah, yang hasilnya: tiada. kwang3x..susah betul cari rumah eh. bah, orang tawau yang baca blog aku, dan tahu rumah sewa, kasitahu aa :D dek kerana perut berbunyi yang bermuzikkan lagu ana raffali tolong ingatkan aku, kami pun singgah makan sana Balikpapan

rachel order chinese tea. haha jaga kesihatan ba dia. haha merah2 baju dorang malam ni. entah kenapakah. feeling chinese new year kali sudah, sebab semua happy cuti CNY kami seminggu tu. kalau lah ada elaun, best juga kan. ini? huhu sabar saja lah hati sekarang

my fave. ayam goreng sambal menado. tapi kan, aku order ni ayam nya ja aku makan. tu tomato2, cili2 smua aku kasi asing. memang aku ni pelik in the world ;p

and aku tutup entri aku harini, dengan kamu menatap muka si ain yang comel bersama mee goreng seafoodnya. haha alalalala si ain, macam mahu dicubit2 pipi mu. next time, makan roti john kita aa di sukaramai?? ;p ;p ;p

Comments

Popular posts from this blog

aku demam, batuk, dan gatal2 satu badan;

hellooooooww meellooowww mashimellow watermelonlow,and bla bla bla..entah apa punya introduction. sangat tidak menarik. sampai aku rasa aku nak hentak kepala manja2 kat dinding. hari ni aku perlu aktifkan mood sakit aku. cian aku, entah berjangkit dari siapa la ni, sampai aku punya flu dan batuk2 timbul. semalam, ya ampun, punya susah mahu tidur. aku bersin non stop. bayangkan la aa..sampai aku rasa mahu cabut hidung aku malam tu juga, dan tidur dengan lena. dek kerana bersin yang x henti, sampai menganggu diriku untuk bermimpi yang indah2 bersama tersayang,aku bangun pagi tadi, macam mahu pengsan. semua berpusing2, sampai aku menangis sorang2 dalam bilik. Tsk..tsk.. T___T dah lah sekarang tidur sorang, memang sadis lah. seri ketuk pintu tadi pagi, dia dah siap p kuliah. aku pun buka pintu, dengan rambut menggerbang semacam, sumpah, kalau aku jalan2 jam 2 atau 3 pagi, orang sangka aku hantu. kwang3x.. aku gtaw aku tak p kuliah, dan sms si bebeh. minta simpati kunun. supaya ada kekuatan

SBE 4; SK Sri Gaya #1

Ini adalah Pengalaman Berasaskan Sekolah saya yang terakhir. dan kami memilih untuk pergi ke SK Sri Gaya. sepanjang empat kali SBE ini, mesti saya buat dengan roomate saya sendiri. alasan utama kami pergi sekolah ni adalah sekolah ni dekat dengan ofis bapa dia and mahu rasa pengalaman yang terbaru di sekolah kluster. so, ini dia cerita hari pertama di SK Sri Gaya; bangun sahur tadi jam 3.30 pagi. after that, sambung tidur. haha and kami lambat bangun lepas tu. terjaga dalam jam 6 pagi. okay, sangat kelam kabut. borang kami langsung belum isi. sampai saja sekolah, nasib baik belum mula perhimpunan lagi. cari mana Bilik Guru Besar dan sekali tengok di dalam, ada sudah beberapa guru pelatih lain yang buat SBE sana. dari IPG Keningau dan Kent. so, tidaklah kami berduaan ja di sekolah sepanjang minggu ni. GB buat temu bual dengan kami. dan dia tanya2 the previous school kami pergi.SK Sg Bedaun di Labuan, SK Weston di Beaufort, SK Likas di KK.then suddenly GB tu tanya. GB: Aik? kenapa boleh

Martabak Jawa Tawau;

tajuk entri macam resipi saja kan. walhal cerita dibawah ini tiada kaitan sama resipi samaada resipi hidup ataupun resipi yang mati. LOL. kurang dari lima minggu lagi aku akan bertapak di bumi Tawau. pejam celik, makan tidur, ketawa menangis, akhirnya 5 tahun lebih sudah di lalui. Alhamdullilah, aku masih bernafas lagi. banyak hal yang berubah dalam diri tapi yang terlalu obvious ialah berat badan. ya, semakin hari semakin gumuk! yes! pencapaian yang paling hebat sepanjang hidup. ayat aku macam bangga jak kan berat badan naik, tapi dalam hati siapa tahu. i sedih tau. dalam hati i meronta2 nak kuyuskan badan, tapi tiap kali i nampak makanan, i terus gembira. i lupa yang i bersedih sebab gemuk. menci tau makanan banyak sedap sedap, especially kat Tawau ni. boleh lah aku bagi gelaran tempat ni syurga makanan. dari nasi goreng lalap, ke es teller, ke bontot ayam (aii tiba tiba masuk list, huahuahua) dan yang paling penting, tadaaaaaaaaaaaaaaaaaa MARTABAK JAWA. ngeh ngeh ngeh Mar